Bu Blogda Ara

16 Ekim 2015 Cuma

Domatesli Acı Biber Turşusu (yuvarlama turşu)

Domatesli Acı Biber Turşusu (yuvarlama turşu)




Domatesli Acı Biber Turşusu (yuvarlama turşu)
Malzemeler:
1 litrelik şişe için:
yarım kg (yaklaşık)acılı yeşil biber,
3-4 adet orta boy domates,
2-3 diş sarımsak,
yarım kahve fincanı sızma zeytinyağı,
yarım kahve fincanı sirke,
4-5 adet tane karabiber,
1 tatlı kaşığı kaya tuzu,
1 fiske şeker

***Daha önce yayımladığım turşunun domatesli versiyonunu denedim, inanılmaz güzel oldu,çok beğendik,nasipse yarın tekrar yapmayı düşünüyorum
alttaki resimde gördüğünüz biberleri bahçemizde saksıda yetiştirdik :)




benim biberlerim küçük olduğundan sadece yıkayıp saplarını kestim bıçak ucu ilebir veya iki yerinden deldim,şişeye doldurdum,
domatesi yıkayıp yemeğe veya salataya doğrar gibi doğrayıp biberlerin üstüne koydum,
sarımsakları,sirkeyi,sızma zeytinyağını,tuzu,şekeri de koyup şişenin kapağı örtülür
ara sıra döndürülür,yaklaşık 2 hafta sonra olur

not: yemek için çıkarıldığında yıkanmasına gerek yok sızma zeytinyağı ile yapıldığından yağına ekmek banarak yeme imkanı var.




3 yorum:

  1. Merhabalar, yuvarlama turşunuz ne kadar lezzetli ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Süper en çok sevdiğim turşulardan afiyetle yiyin yuvarlama turşu adını duymamıştım yalnız.Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem