Bu Blogda Ara

1 Aralık 2012 Cumartesi

FIRINDA PATLICAN KEBABI

 
Posted by Picasa
MERHABALAR :)
FIRINDA PATLICAN KEBABI
Yapımı basit ama,görüntüsü estetik ve yemesi nefis bir yemek :)
ayrıca kızartmadan çiğden yapılıyor olması da bir ARTI :)
gerekli malzemeler:
4 adet patlıcan(özellikle yazın taze bahçe patlıcanı çok daha lezzetli olur),
400 grkıyma,
1 baş soğan,
1 diş sarımsak,
tuz,
2-3 adet domates,
3-4 adet yeşil biber,
2-3 yemek kaşığı zeytinyağı,
1tatlı kaşığı tereyağı,
1 yemek kaşığı domates salçası,
sıcak su
SEVGİ,MUHABBET,DUA,BESMELE :)
! bu kebabın genellikle kabukları soyulmadan hazırlandığını görüyorum,kebapçılar da kabuğuyla pişiriyorlar,benim hoşuma gitmediği için ben şu şekilde hazırladım :
patlıcanları alacalı soyup 2 parmak eninde dilimleyip tuzlu suda acısı gidene dek tuttum ,
bu arada kıymayı bir kaba aldım içine rondodan geçirdiğim soğan ve sarımsağı,tuzu,koyup harmanladım, patlıcanlara yetecek sayıda parçaya bölüp yuvarlak köfte şekli verdim,
patlıcan dilimlerini yıkayıp suyunu süzdürdükten sonra 1 patlıcan 1 köfte şeklinde yuvarlak fırın tepsisine dizdim,
ortada kalan boşluğa dilimlediğim domates biberleri yerleştirdim,
üstlerine kaşıkşa zeytinyağı gezdirip fırında kızarana dek pişirdim,
salçayı sıcak su ile açıp üstüne döktüm,
 tereyağı parçacıkları da koyup bir müddet daha pişirdim,
havuçlu pirinç pilavı ile birlikte servis yaptım

29 yorum:

  1. Eline sağlık tablo gibi bir görüntü olmuş...Anladığım kadar patlıcanları kızartmamışın kızartmadanda aynı lezzet oluyormu sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM,SAĞOLASIN:) EVET DOĞRU ANLAMIŞSIN,PATLICANLAR KIZARTILMADAN PİŞİRİLİYOR VE OLDUKÇA LEZZETLİ OLUYOR
      SEVGİLER

      Sil
  2. Cok guzel gorunuyor. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. harika bir görüntü canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEĞENİLERİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM
      BENDEN DE SEVGİLER

      Sil
  5. harika görüntü ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Vallahi nefis görünüyor Feriha ablacım.. Patlıcanı yağda kızartmak ne demek zaten, unuttuk:)) Ellerine, fikrine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM SERAPCIM,UNUTMAK BAZEN İYİDİR :)
      SEVGİLER

      Sil
  7. Ferihacım çok şık bir sunum olmuş, harika görünüyor, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEĞENDİĞİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞIM:)
      SEVGİLER

      Sil
  8. ooo ne kadar lezzetli görünüyor
    tokum ama yide de ağzım sulandı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GERÇEKTEN LEZZETLİ BİR YEMEK OLDU :) TEŞEKKÜR EDERİM,
      SEVGİLER

      Sil
  9. aslinda bana da

    yollasaniz harika olur yani :p =)

    ellerinizee saglik

    ve afiyet olsun :)

    çok pratik olmus banada

    beklerim

    bisous bisous

    YanıtlaSil
  10. şahane bir görüntü ellerine sağlık ablacığım .Pilav ile birlikte nefis bir yemek olmuş.En yakın zamanda denemek istiyorum

    YanıtlaSil
  11. ASLINDA YOLLAMASAK DA SİZ GELSENİZ SICAK SICAK YESENİZ :))
    TEŞEKKÜRLER
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  12. TEŞEKKÜR EDERİM,EMİNİM SEN EN KISA ZAMANDA YAPARSIN AMA BULABİLİRSEN BAHÇE PATLICANI(DOĞAL) AL,
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  13. Görüntüye bayıldım. Boncuk gibi dizilmiş patlıcanlar. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim,patlıcanlar poz verdiler galiba :))
      sevgiler

      Sil
  14. görüntü muhteşem lezzet görüntüsünde de muhteşem mmmmmm :) söyleyecek kelime bulamadım yani

    YanıtlaSil
  15. evet kelimeler birbirine karışmış :)))
    nasıl yemiştik değil mi :))))))))))))))

    YanıtlaSil
  16. Patlican olsunda nasil olursa olsun, nefis görünüyor, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık Feriha hanımcım. Nasıl muhteşem görünüyor. Annem ve babama mutlaka yapmalıyım bu yemeği

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem