Bu Blogda Ara

25 Ekim 2010 Pazartesi

UNLU, ÇITIR ÇITIR,KIYIR BÖREK


RESİMLERİ DAHA BÜYÜK GÖRMEK İÇİN ÜSTLERİNE TIKLAYINIZ Kİİİİİ!!! ARKADAKİ KEDİLERİ GÖRÜN,BÖREĞİN DAYANILMAZ KOKUSU PEK ÇOK KEDİYİ BAHÇEYE ÇEKTİ:)




ÇITIR ÇITIR,KIYIR KIYIR HARİKA BİR BÖREK

Pek çok arkadaşımın sitesinde gördüğümden bu yana hep denemek istediğim bir börek,güzel olacağından emindim amma!! Sağlık sorunumdan dolayı mümkün olmadı, sağolsun varolsun çok değerli eşimin büyük yardımlarıyla birlikte yaptık:))
Gerçekten az bile methedilmiş biz çok beğendik kete gibi ağızda dağılıyor üstelik hazırlaması kolay ve fazla zaman almıyor
Ben 3 adet yufka kullandım-1 tepsi çıktı(midi fırın)
Az sıvıyağ,
Az un,
Yumurta sarısı,
Susam ve çörekotu,
İç malzemesi için: ben patates ve kıyma kullandım
Önce patatesleri haşladık,rendeledik,soğan,kıyma ve salçayı kavurup patatesle karıştırdık,kıyılmış maydanoz,karabiber,az tuz,pul biber kimyon ilave ettik,
1 adet yufka RESİM -1-deki gibi az sıvı yağla fırça ile yağlanır,
Küçük bir un süzgeci ile yufkanın üstüne 1-2 kaşık kadar un elenir,
RESİM-2-deki gibi yufka 2 ye katlanır,tekrar yağlanır ve unlanır,
RESİM-3-deki gibi yufkanın kenarları az kıvrılır ki dikdörtgen şekil alsın,düzgün kenarına iç malzemesi konur,rulo yapılarak sarılır,
RESİM-4-deki gibi 4 parmak eninde kesilir,fırın tepsisine yerleştirilir yumurta sarısı sürülür,susamı çörekotu serpilir,ön ısıtmalı fırında pişirilir
RESİM-5- MUTLU SON:))
LÜTFEN ARKADAKİ KEDİLERE BAKIN
Balkona çıktığımızda ise kokusu hem bizi büyüledi hem de yazlığın çevresindeki tüm kedileri bahçeye çekti,onlar kendilerine düşen nasiplerini aldılar ardından da havuzumuzdan sularını içtiler :)))

YENİ HAFTANIZ HAYIRLI,BEREKETLİ,SAĞLIKLI VE HUZURLU GEÇSİN,HEPİNİZE SELAMLAR, SEVGİLER

46 yorum:

  1. Mmmmmm hem citit citir hemde kiyir kiyir, ozzaman bu borek tam benlikmis :)
    ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  2. nefis bir çıtır bu.ellerinize sağlık ablacım .harika görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı haftalar, ellerinize sağlık çok leziz ve iştah açıcı oldu.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. ESINIZINDE ELLERINE SAGLIK
    NE HOS BIRLIKTE YAPMISSINIZ
    DAHADA LEZZETLI OLMUSTUR
    AFIYET OLSUN COK GUZEL GORUNUYOR
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  5. Çok güzelllll.Ben de denemke istiyorum.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. gerçektende çok güzel görnüyor sizin ve eşinizin ellerine sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım sabah sabah çok iyi fikir, çocukların iştahını kabartacak kadar var kedileri çektiğine göre bizimkileri haydi haydi çeker görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  8. vlezzetinden çatlamış içleri bereketten taşmış bir börek manzarada harika afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  9. canım ablacımm bahçeye doğru ne hoş bir fotoğraf:))
    öyle güzel anlattın ki yapasım ve kıtırdatasım geldi vallahi ellerine sağlık ablacım:))

    YanıtlaSil
  10. Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. annelerin güzeli bu börekler demek yazlıktaki bahçende yazla beraber içtin hemde bensiz of of Annecim Allah kısmet ederse yaza gelicem bu sefer daha fazla kalıcam yanında
    rabbim sana sağlık şifa versin inş.
    Annecim ellerine sağlık
    Sağlıklı günlerde afiyetle yiyebilmen dilegiyle
    kocaman öperim seni..

    YanıtlaSil
  12. canım sayfama uğrarmısın .giderken böreklerden aldım ellerine sağlık ..sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Feriha Ablacım, bunu ben yapıyordum ama bu arasına un eleme işini yapmıyordum. Kıyır kıyır oluşu biraz da bundan herhalde. Elinize sağlık..Arkadaki kedileri benim için sevin lütfen.

    YanıtlaSil
  14. Eline sağlık ablam bende hep denemek istemişimdir bu böreği yarın misafirlarime yapmayım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık canım.kabul edersen bende cvp bekleyen mimin var.sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. harika ellerine sağlık görüntü süper valla. çayım şu anda boş gitmiyor 1-2 dilim aldım. :)

    YanıtlaSil
  17. Kedilere hak vermemek ne mümkün...ellerinize sağlık herikinizinde...afiyet şifa olsun inş...

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  19. Arkadaşım sizi Milföylü Lezzetler Etkinliği için o güzel tariflerinizle bloguma bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  20. ay ne nefis görüntü ,ellerine sağlık muhteşem :)

    YanıtlaSil
  21. ablacığım ellerine sağlık çokk güzel olmuş afiyet şifa olsun inşallah sevgi ve saygılarımı sunarım

    YanıtlaSil
  22. Harika gözüküyor,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık nefis görünüyor. Birçok arkadaşın blogunda var ben de bu böreği denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  24. Börek nefis, kediler de zeytin ağaçları da bir başka güzel. Elinizen yüreğinize sağlık şifa olsun inşaallah.

    YanıtlaSil
  25. Börek nefis, kediler de zeytin ağaçları da bir başka güzel. Elinizen yüreğinize sağlık şifa olsun inşaallah.

    YanıtlaSil
  26. ellerine sağlık.. afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  27. mis gibi kokular burnuma daha yeni geldi ama herkes yemiş mi bana kalmamışmı aaa bende isterim.

    YanıtlaSil
  28. Ellerinize sağlık. Yapacaklar hiç tereddütsüz yapsınlar çünkü açma böreği aratmıyor.
    www.sendepişir.com / Nilgün

    YanıtlaSil
  29. günaydın canım ben tarifleri almaya geldim ama milföylü tarifler etiketinizde hiç bir kayıt bulunamadı
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  30. günaydın canım ben tarifleri almaya geldim ama milföylü tarifler etiketinizde hiç bir kayıt bulunamadı
    size zahmet bir göz geçirebilirmisiniz sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Feriha ablacım,
    Geçen yıl ben de deneyip çok beğenmiştim ama siteye eklemek bahanesi ile birdaha yapmalı :))
    Börek kadar iç harcı da süper görünüyor, siz de annem gibi abartmışsınız :))) Dolu dolu harika..
    Kediler de yesin, ne güzel :))
    Bizim de bahçede var, onlar balkon kapısına gelince ben de dayanamıyorum.
    Sağlık dolu günler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. Canım hangi iç malzemeyle yaparsam
    yapıyim ayrı bir güzel.Bizim evin
    favori böreğidir.Ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  33. Daha bu sabah anneme internette unlu bir börek gördüm, çok değişik diyordum. Sen beni izlemeye alınca hemen bloguna geldim ve karşımda börek. İnanılmaz. =)

    YanıtlaSil
  34. Börekler nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Benim de denemek istediğim bir tarif ama daha kısmet olmadı. Afiyet şifa olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  35. Ablacığım,Rabbim sıhhat ve mutluluğunuzu bozmasın(amin)maşaallah beraberce yapmışsınız ,böyle daha tatlı ve lezzetli olmuştur,ellerinize sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil
  36. sevgili ablam ellerine sağlık.inanılmaz güzel bir görüntü.gerçekten kıyır kıyır duruyor..afiyet olsun yiyenlere.sevgiler...

    YanıtlaSil
  37. Ellerine sağlık ablacığım gerçekten çok güzel bir börek oluyor.Bende sık sık yapıyorum.
    Ziyaretin ve yorumun içinde teşekkürler.Tabağım rahmetli annemin tabağı idi bazen annem için kullanıyorum.Ondan kalan birçok şeyi de gözüm gibi saklıyorum.
    Allah annelerimize uzun ömür versin onları başımızdan eksik etmesin.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  38. annem çok beğendi birdahamı denesem acaba ,çok güzel olmuş ellerinize sağlık .Annemin selamı var

    YanıtlaSil
  39. annem çok beğendi birdahamı denesem acaba ,çok güzel olmuş ellerinize sağlık .Annemin selamı var

    YanıtlaSil
  40. Çok değişik bir tarif.Çok lezzetli olduğundan eminim.eline sağlık.

    YanıtlaSil
  41. Vaktin hayr olsun ablacım.Ara verdim gerçi ama,arada bir ablamauğrayayım dedim.
    Nasılsın ablam? Daha iyisin inşaallah.
    Rabbim tezden şifalar ihsan eylesin.Kendine iyi bak ablacım.Seni çok seviyorum.
    Allah'a emanet ol güzel yüreklim...

    YanıtlaSil
  42. miyaavv
    ben de kediler gibi ayrılamıyorum böreklerin yanından,ellerinize sağlık,inşaallah deneyeceğim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  43. feci lezzetli görünüyor ilk fırsatı kolluyorum hemencecik ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  44. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil
  45. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem