Bu Blogda Ara

8 Kasım 2014 Cumartesi

SİYAH ZEYTİN-SELE ZEYTİN YAPIMI AŞAMALARI(en kolay siyah sele zeytin nasıl yapılır)




SİYAH ZEYTİN-SELE ZEYTİN YAPIMI AŞAMALARI


YUVARLAMA SALAMURA SİYAH ZEYTİN YAPIMI BURADA

MERHABA,
En kolay siyah sele zeytin nasıl yapılır ?
pet şişeler hayatımıza girdiğinden beri maalesef ki çoğu  yerde kullanır olduk,kolaylık sağladığı da bir gerçek
rengi siyahlamış zeytinler alınır ya da ağaçtan toplanır,
kesinlikle yakından inceleyip içinde zeytin sineği, çürüme,bozulma belirtisi var ise kesinlikle ayrılmalı kahvaltılık yapılmamalı(bu zeytinler sabun yapımında kullanılıyor)


sele zeytin yapımı gerçekten çok kolay ve çok ucuz
zeytin temin ettikten ve elendikten sonra 1 lt-2 lt-5 litrelik  yani zeytin miktarına göre bir pet şişe içersine zeytinler azar azar yerleştirilir,
**yani mesela şişedeki zeytinler 2--3 parmak yükseklikte olunca tatlı kaşığı ile iri kaya tuzu dökülür,  şişe dolana kadar biraz zeytin,biraz iri tuz doldurulur (resimde görüldüğü gibi)


kapakları sıkıca kapatılır ve 2--3 gün kapaklar açılmaz ki; bu sayede şişe içinde buharlaşma nemlenme olur,tuzlar zeytinlere iyice bulaşır,
sonraki günlerde arada şişe sallanır eğer dibinde su birikmeye başlamışsa suyu dökülür(bu su acıdır)
yaklaşık 2 haftada acı suyu tamamen atılıyor ve zeytin tatlanıyor,
eğer tatlanmışsa şişedeki tüm zeytinler delikli bir kaba dökülür,el ile hafifce ovalayarak zeytinlerin üstündeki fazla tuzlar atılır,tekrar kuru bir şişeye veya sağlam kapaklı bir kaba boşaltılır,üstüne 1 yemek kaşığı kadar sıvı yağ dökülür kuruması önlenir
bu şekilde uzun süre saklanabilir

19 yorum:

  1. Ablaciiiiimmm.... çok güzel görünüyor.... ellerine sağlık... ben de 6-7 yıldır kendim yapiyorum zeytinimizi.... iki gün önce geldi bizimkiler de.... bakalım... bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  2. Ablaciiiiimmm.... çok güzel görünüyor.... ellerine sağlık... ben de 6-7 yıldır kendim yapiyorum zeytinimizi.... iki gün önce geldi bizimkiler de.... bakalım... bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  3. Bir zeytinkolik olarak bayildim bu görüntüye , kendi yaptiginin tadi baskadir tabi ki,ellerine saglik,

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık güzel bilgiler veriyorsunua sağ olun

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık cnaım. bizde yıllardır bu şekilde yapıyoruz. Gemlik zeytini siyah zeytinde ayrıca daha lezzetlioluyor fakat hiç 2haftada tadlandığına şahit olmadım şimdiye kadar. benim tuzlarım daha iri tuz neredeyse limon tuzu kalınlığında acaba o yüzdenmi geç eriyor ve geç sulanıp , geç tadlanıyor. Fakat çevremdede hep böyle yapılıyor. Birde şu cümleni anlayamadım. el ile zeytinlerin üstündeki fazla zeytinler atılır,
    afiyetle yemek nasip olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVGİLİ NURSEVİN;
      teşekkür ederim,biz gemlik siyah zeytinini salamura yapıyoruz,bu edremit cinsi zeytin hem yeşil çizik hem bu şekilde yapıyoruz
      TUZ:sanırım dediğin gibi iri olduğundan geç tatlanıyor
      olan zeytinlerin üstündeki fazla tuz alınır atılır

      Sil
  6. Bu zeytinler sağlık iksiri birde doğal yoldan yapım görüntüleri afiyetle yemek nasip olsun canım emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  7. Ablacım ellerine sağlık afiyet yemek nasip olsun inşallah...Görüntüsü çok güzel eminim tadı da öyledir...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık afiyetle yemek nasip olsun

    YanıtlaSil
  9. Kayınvalidemde bu sene senin tuz gibi iri kaya tuzu ile hazırlamış bana. Tadlandı fakat henüz almadım tuzun içinden tuz sanki koruyor gibi geliyor bana. Afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  10. Kahvaltıda olmazsa olmazlarından dır. Lezzeti de çok önemli Tabiki. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Yurtdışında zeytin bulmak zor marketlerde denemedigim zeytin kalmadı eminim bu yaptıklarınız çok lezzetlidir doğal katkısız☺☺

    YanıtlaSil
  12. En iyisi bu şekilde evde kendi hazırladığımız zeytinleri tüketmek. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Ferihacım bir Karadenizli olarak ben de ilk defa bu yıl yaptım az bişey..aynen senin dediğin gibi..nasılsa getiren vardı eskiden sen de yollamıyosun ..iş başa düştü..)

    YanıtlaSil
  14. Daha kolay ve daha çabuk hakiki sele zeytini yapımının tarifini vereyim. Siyah zeytinleri yıkamadan bir çatal yardımı ile bir kaç yerinden delin Deldiğiniz zeytinleri bir kabın içine alın üstüne iri kaya tuzu serpin.(bir kilo için dolu dolu üç çorba kaşığı) bu kabın içinde bir gece dinlensin. Ertesi gün zeytinler hafif sulanmış ve tuza bulanmış olacaktır. Zeytinleri pazarlarda satılan patates çuvalı gibi bir çuvalın içine koyun üzerine çok fazla olmaya bir ağırlık koyun. Ben beş kilo için beş litrelik dolu bir su peti koyuyorum. Bir hafta arada sırada çevirerek tekrar ağırlığını koyun.Bu arada siyah suyu çıkacaktır.Bir hafta sonra tatlanacaktır. Tatlanan zeytinleri iyice yıkayın ve bir yere serin kurusunlar daha sonra bitkisel yağ ile yağlayıp kaldırın afiyet olsun

    YanıtlaSil
  15. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar cam sisede daha saglikli olur.Ne dersiniz.tesekkur ederim

    YanıtlaSil
  17. zeytinler ilaçlı yıkamadan içime sinmiyor bol bol yıkayıp yapıyorum sanki yıkanmassa içine çeker sanıyorum tarım ilacını

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem