Bu Blogda Ara

27 Ocak 2009 Salı

FIRINDA PATATES KÖFTE

FIRINDA PATATES KÖFTE

Kıyma,ekmek içi,soğan,sarımsak,yumurta,yenibahar,tuz ile klasik köfte hazırladım,patatesleri dilimledim.Cam fırın kabına bir dilim patates bir köfte şeklinde dikine sıraladım,, hiç yağ koymadan fırında köfteler kızarana kadar pişirdim.Kıymanın yağı çıktı yeterli oldu.2 kaşık salçayı 1 kaşık kadar yağla az kavurup(suyunun koyu kıvamlı olması istenirse 1 kaşık un ilave edilir)sıcak su ilave edip köftelerin üstüne koydum, fırında 10-15 dk daha tuttum.
Sponsorlar

Patates ve köfteyi kızartarak da fırında pişirebiliriz,yani  *İZMİR KÖFTE*  ama biz kızartmalardan kaçmaya çalışıyoruz,artık bu yaştan sonra lezzetten ziyade sağlıklı beslenmek lazım.Bu stil izmir köftenin çiğden fırınlanmış hali oluyor.Lütfen deneyin kızartmadan lezzetli olmaz diye düşünmeyin,çok leziz.Kızartarak fırına verirsek patates daha çok su çekiyor su miktarını artırmak gerekir.

35 yorum:

  1. tarif için çok teşekkür ederim
    bundan sonra ne patatesi nede köfteleri kızartmak için uğraşacağım
    aynı tat olmuş tamamen
    kızımda eşimde bayılarak yediler
    sağolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim,evet kızartmaya gerek kalmıyor,lezzeti mükemmel,
      sizde sağolun

      Sil
  2. tarifiniz mukemel aynen tarif ettiniz gibi kofteyi yaptim cok lezetli ve saglikli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim ama inanın isim yazsaydınız çok daha iyi olurdu

      Sil
  3. bende yapacağım bugün ama , sosu sonradan mi koyuyoruz , önce biraz kızartip öyle mi ? Ben normalde suyu ile birlikte fırına koyarım. .

    YanıtlaSil
  4. ***adsız olarak yorum yazıp soru sorana:
    TARİFDE YAZILDIĞI GİBİ PATATES VE KÖFTELER HİÇ KIZARTILMADAN ÇİĞ OLARAK FIRINLANACAK,SOSU SONRADAN SICAK OLARAK İLAVE EDİLECEK
    LEZZET GARANTİLİ,TAVSİYE EDERİM
    SEVGİLERİMLE
    SUSAMCOREKOTU

    YanıtlaSil
  5. ablaa alel acele verdim fırına iftara bi saat var tarif için çok tşk.ler :) ama ekmek içi yoktu galeta unu nu da almayı unutmuşum ramazan pidesi ufaladım blendirda bozuk Allah sonumu hayr etsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablaaaa dediğine göre acaba ebru'mu yazdı bu yorumu?????

      Sil
  6. tarifiniz çok lezzetli gözüküyor ellerinize saglık yarın iftara misafirlerime pişirecegim teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğeniniz için teşekkür ederim,sonucu ve isminizi de yazsaydınız

      Sil
  7. tarifinizin şeklini kullandım bende çok hoş görüntü olmuş ellerinze sağlık teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu şekilde rahmetli annem yapardı:))ben teşekkür ederim

      Sil
  8. köfte budur hacıııı

    YanıtlaSil
  9. şimdi deneyeceğim.Tarif için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. kac derecede pisicek yazmamissiniz bende yapiyorum simdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuzu maalesef şimdi okuyabildim :( evet derecesini de yazmak gerekirdi, fırınına göre değişiklik olsa da 180 ila 210 c arasında pişirilebilir

      Sil
  12. Tarif için teşekkürler.Bende yapiyorum şimdi.

    YanıtlaSil
  13. Ellerine saglik ablam, senin yaptigin her sey cok güzel

    YanıtlaSil
  14. tariflerinizi sürekli takip edip yapıyorum çokta güzel oluyo emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. benim yaptığım köfte patatesler çok küçüktü daha lezzetli oldu yanınada sade pirinç pilavı vede semiz otuyla cacık yaptım çok güzel oldu..

    YanıtlaSil
  16. ellerinize sağlık. harika bir yemek olmuş... sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem