Bu Blogda Ara

21 Mart 2009 Cumartesi

KARIŞIK OTLU FIRIN BÖREĞİ


KARIŞIK OTLU FIRIN BÖREĞİ

Enfes bir börek,çıtır çıtır kızarmış,değişik şifalı otlarla tam bahar böreği
Hamur malzemeleri:
3,5 su bardağı un,
1 paket instant (kuru)maya,
1 tatlı kaşığı şeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 çorba kaşığı zeytinyağı,
Ilık su
*-*-*-*-*-*-*-*-*
Üstüne sürmek için:
2 adet yumurta,
2 çorba kaşığı yoğurt,
2 çorba kaşığı sıvı yağ,
1 çay kaşığı tuz
*-*-*-*-*-*-*-*-*
İç malzemesi:
Gelincik otu,
Kuzu kulağı otu,
Hindibağ otu,
Isırgan otu,
Ekşi gıne otu,
Labada otu,
Maydanoz,
Kuru nane,
Lor,
Tuz,karabiber,kimyon,
1 çay bardağı sıvı yağ,
3 adet büyük boy soğan

Önce hamuru yoğurdum,fazla katı olmayan bir hamur elde ettim ve mayalanmasını
Beklerken iç malzemeyi hazırladım.Otları temizleyip süzgece koydum,
Geniş bir kaba soğanları ince doğrayıp üstüne az tuz döküp avuçla 1-2 kez sıkarak
lezzetini çıkartmak istedim,üstüne diğer malzemeleri ilave edip karıştırdım.
Bu arada hamur mayalandığı için,hamurun yarısını içi yağlanmış tepsiye koyup elle
biraz yaydım,ortasına hazırladığım iç malzemenin yarısını koyup resimdeki gibi ortaya doğru kapattım, elle düzeltip bıçakla dilimlere böldüm,biraz daha mayalanması için beklettim.Üst malzemesini de fırçayla sürüp 250 c ön ısıtma yaptığım fırına koydum,kabardıktan sonra fırın ısısını biraz düşürdüm.(fırınlar ısı ve pişirme bakımından farklılıklar gösteriyor)nar gibi kızarıp harika kokular evi istila ettiğinde yapılacak tek şey: güzel bir ayran yapıp bütün benliğimizi saran rejim,perhiz ve kilo sorunlarına omuz kaldırarak kısa süreliğine önemsemiyerek
besmele çekmek şifa niyetine yemeye başlamak sonra……………………………

1 yorum:

  1. KESIN BURA YAZILAN OTLARI BULABILIRSEM DENIYCEM SAGLIKLI BÖREK

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem