Bu Blogda Ara

28 Şubat 2018 Çarşamba

Kuru Domatesli ve Zeytinyağlı Ekşi Maya Ekmek Nasıl Yapılır

Kuru Domatesli ve Zeytinyağlı Ekşi Maya Ekmek Nasıl Yapılır
Kuru Domatesli ve Zeytinyağlı Ekşi Maya Ekmek Yapılışı
Kuru Domatesli ve Zeytinyağlı Ekşi Maya Ekmek Tarifi
Kuru Domatesli ve Zeytinyağlı Ekmek Nasıl Yapılır
Kuru Domatesli ve Zeytinyağlı Ekşi Maya Ekmek 
Kuru Domatesli ve Zeytinyağlı Ekşi Maya Ekmek Yapılışı ve Tarifi



Merhaba sevgili can dostlar 💟 dost gönüller 💟 
Bir ekmek düşünün hem ekşi mayalı olsun, hem de sızma zeytinyağlı,kuru domatesli,top kekikli,tane karabiberli olsun 🤗 siz buna ister ekmek deyin🤗 ister zeytinyağlı çörek 🤗 isterse yağlı sini ekmeği 👍sonuçta misss kokulu pamuktan daha yumuşak 👌👌👌👌nefiss 
Bu ekmeği tamamen canım 💖eşimin💑 isteğine göre hazırladım, ben döküm tencerede yuvarlak ekmek formunda yapmak istiyordum ama eşim ben bol zeytinyağlı ekmek istiyorum deyince hadi içine çok az kuru domates kekik k.biber koyalım diye teklif ettim,sonuçta ortaya bu lezzet çıktı 🤗 şimdi eşim mutlu ben daha mutlu 😍🤗 elhamdülillah 
Malzemeler: 500 gr beyazlatılmamış beyaz un 
330 gr su (tencerede yuvarlak ekmek formunda yapmak istiyorsanız suyu 300 gr yeter çünkü;sonradan koyacağımız zeytinyağı ve domates hamurun kıvamını değiştiriyor )
10 gr kaya tuzu 
120 gr aktif ekşi maya
1 fincan sızma zeytinyağı 
3-4 kaşık marine kuru domates için:
Yazdan kuruttugum kuru domatesleri sıcak su dolu kapta yumuşayana dek beklettim,bıçakla küçük parçalara kestim,cam kaba koyup üstüne;
Tane top karabiber 
Top kekik
Taze biberiye
Üstünü örtecek kadar sızma zeytinyağı koyup buzdolabında sakladim

Tüm ekmek hamurların hazırlığı gibi önce su ve un makinede karıştı,1 saat sonra maya ile tekrar yoğruldu,1 saat sonra da tuz ilavesiyle yoğruldu, içi yağlı kaba alınan hamurun üstüne daha onceden marine ettiğim kuru domatesleri döküp katlamalara başladım, 4 katlamadan sonra buzdolabına koyduğum hamuru 12 saat sonra unlu tezgaha aldım,hamuru elimle yassıltıp üstüne sızma zeytinyağı döküp rulo katlayıp gül börek yapar gibi yuvarladım, içi zeytinyağı ile yağlanan kare cam fırın kabına yerleştirdim, kapağını kapatıp tekrar buzdolabına koydum,saat belirtmek istemiyorum her hamur farklı olduğu icin hamuru gözlemledim buzdolabında yaklaşık 2 hatta 3 katına kadar kabardı 230 c ısınan fırında kapaklı olarak 30 dakika kapaksız olarak da 15-20 dakika pişirdim








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem