Bu Blogda Ara

5 Haziran 2014 Perşembe

TAVUKLU TEL ŞEHRİYE ÇORBASI



Bakmak isterseniz diğer ÇORBA TARİFLERİM BURADA
MERHABALAR
Havalar oldukça serin gidiyor,çorba her daim içilir ama bu havalarda daha da anlam kazanıyor içimizi ısıtıyor :)
tavuk suyu çorbanın böyle havalarda direncimizi güçlendirdiğini ve bizi soğuk algınlığına karşı koruduğunu bildiğimden  hazırda bulundurduğum haşlanmış tavuk eti ve suyunu kullanarak pişirdim çorbayı

TAVUKLU TERBİYELİ TEL ŞEHRİYE ÇORBASI BURADA
bu defa şehriyeyi tereyağı ile kavurarak başladım :)
Tencereye 1 yemek kaşığı köy tere yağını ve 1 çay bardağı kadar tel şehriyeyi koyup  karıştırarak  fazla kızarıp yakmadan kavurdum,
1,5 litre sıcak tavuk suyu ve su karışımını döktüm,kısık ocakta  kapağı yarım kapalı pişmeye bıraktım,
haşlanmış ve parçalanmış tavuk etlerini de atıp 1-2 taşım kaynatıp ocağı kapattım,
tuz hiç atamadım :( çünkü ;
bana 2 gün önce hastanede damar yoluyla serumla birlikte yüksek dozda kortizon uygulaması yapıldı :(
vücudumda daha fazla ödem yapmaması için tuzsuz yemeye başladım
1 tatlı kaşığı biber salçası ve 2 yemek kaşığı sızma zeytin yağını kısa süre kavurup az su ilavesiyle sos hazırladım,
yeni aldığım tabaklarıma hasta çorbamı koyup,az sos,limon suyu,kara biber döküp şifa niyetine içtik :)

11 yorum:

  1. Hasta olunca ilk aklima gelen corba :) ellerine saglik,tabaklarinada bayildim, cok güzeller masaallah

    YanıtlaSil
  2. Mevsimlerin çokca degistigi su zamanlarda mutlaka yapilmasi gerek bir çorba, şehriyeli tavuk çorbası..elinize saglik:)

    YanıtlaSil
  3. Çorbanız çok lezzetli görünüyor afiyet olsun .

    YanıtlaSil
  4. Annem çok güzel iyi günlerde kullan

    YanıtlaSil
  5. Mevsimler de şatı artık...Yazın ortasında kışı yaşıyoruz. Bizim evde de çok sevilir bu çorba. Afiyet şifa olsun ablacım. Ellerine sağlık...Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  6. Çorba zaten tartışmasız güzel ama yemek takımı da konuşuyor hani ablacım :)) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. of of şifa çorbası eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık,tabaklarınızı da güzel günlerde ,sağlıkla kullanın inşallah,Hayırlı Cumalar..

    YanıtlaSil
  9. Yeni takımın harika ablacım. Nice güzel tariflere inşaallah. Ellerine sağlık, çok sevdiğim bir corba. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık tavuklu şehriye çorbasını çok severim.

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem