Bu Blogda Ara

29 Ağustos 2013 Perşembe

ANJELİK ERİKLİ KEK


 
ANJELİK ERİKLİ KEK
Renkleri  ve görünüşleriyle mest eden hafif ekşimsi erikler ile tart ve kek yaptım :)
kek biraz ondan biraz bundan derken çok lezzetli ve yumuşacık oldu
3 adet yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
yarım su bardağı süt,
yarım su bardağı sıvıyağ,
yarım su bardağı su,
3 su bardağı un,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
6-7 adet erik-anjelik erik
2 yemek kaşığı şeker (eriklerin üstüne dökmek için )

yumurta ve şeker köpürene dek çırpılır,
süt,su,yağ konur karıştırılır,
un,k.tozu,vanilya elenerek yavaş yavaş eklenir,
yağlanmış tepsiye kek harcı dökülür,
erikler dilimler halinde kek harcının üstüne yerleştirilir,
sadece erik dilimlerinin üstlerine şeker dökülür ve ısıtılmış fırında pişirilir
 


24 yorum:

  1. CANIM ELLERINE SAGLIK...MEVSIM MEYVESIYLE HARIKA GORUNUYOR...SEVGILER CANIM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim sevgili pınar, mevsim meyveli tart,kek,pasta,tatlı :)))ne olursa yani

      Sil
  2. Bu eriğe bayılıyorum,her lezzete yakışıyor..ellerinize sağlık,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben dee :) reçel, marmelat,pasta,kek,tart vs vs
      teşekkürler

      Sil
  3. nefis olmuş canım.olsada yesem dedim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Harika bir şey olmuş….. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar,çok teşekkür ederim,ben de aldım :)))
      bilmukabil sevgiler

      Sil
  5. şu an fırında bakalım nasıl olacak:)

    YanıtlaSil
  6. Harika gözüküyor ablacığım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık enfes bir görüntü sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. kaç cmlik tepside pişti ve müürdüm eriği olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. isminizi yazmamışsınız ama !
      midi fırının tepsisinde pişti
      mürdüm eriğiyle de tabiki olur tam bu rengi vermez bilginize

      Sil
  9. ismim Zeynep:)
    midi fırın tepsisi mini fırın tepsisinden büyükmü oluyor? o ölçü bende yok kaç cm ebatlarında acaba öğrenebilirmiyim?
    ayrıca mini fırın tepsisi veya dikdörtgen büyük borcam olurmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba Zeynep
      midi fırınlar mini fırınlardan az daha büyük oluyor :)
      fırınlar farklı ölçülerde olabilir benim kullandığım fırın tepsisi 30 cm- 40 cm ebadında
      fırınına girebilen dikdörtgen borcamla olur
      çok yüksek bir kek olmasını istemesseniz süt ve su ölçüsünü azaltmanız gerekebilir ayrıca istediğiniz meyve ile yapabilirsiniz :)
      kolay gelsin

      Sil
  10. Acaba kaç derecede pişirmemiz gerekiyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba,dereceyi yazmam gerekir amma;
      bu keki pişirdiğim dönem 2 hatta 3 ayrı fırın kullandım hepsinin de ayarı farklı oldu
      ama genel olarak ön ısıtmalı 17- veya 180 derecelik fırında pişirmek idealdir siz kendi fırınınıza göre ayarlarsınız

      Sil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem