Bu Blogda Ara

10 Eylül 2017 Pazar

Menemen,Kışlık Menemen Nasıl Hazırlanır

Menemen,Kışlık Menemen Nasıl Hazırlanır
Menemen,Kışlık Menemen Nasıl Yapılıır
Kışlık Menemenin Yapılışı 
Melemen mi Menemen mi?
T.D.K -Türk dil kurumu MENEMEN diyor bilginize


Merhabalar, içinde bulunduğumuz Eylül ayı sebzelerin ucuz ve bol olması kadar,imkanlar nispetinde kış için kurutarak,kaynatarak,dondurucuya koyarak hazırlık yapma ayıdır :))
Menemen neredeyse herkesin çok severek yediği nefis bir kahvaltılık, küçük cam şişelerde sakladığımız menemenler istendiği zaman açılıp az zeytin yağı veya tereyağı ile ısıtılıp yumurta kırılacak kadar kısa sürede hazırlama kolaylığı sağlıyor
Yapılışı
bazılarımız önce biberleri yağda soteleyerek hazırlıyor ancak bu şekilde yağ kokusu ve lezzeti çok hoş olmuyor,ben yağsız hazırladım açtığım zaman istediğim yağı koyacağım, Şöyle ki;
 ALTTAKİ KOLAJ RESİME BAKALIM
Biberleri ve Domatesleri yıkadım,saplarını çöplerini çıkarttım,domateslerin kabuklarını çok ince soydum,ortadan 2 ye kestiğimde çekirdekleri de çıkmış oldu,hepsini ince küçük şekilde doğradım, tencereye döktüm, birlikte hızlıya yakın orta ocakta (çok fazla eriyene kadar değil) 3--5 dakika kadar kaynattım,az tuz attım,temiz ve kuru cam şişelere döktüm,kapaklarını her zamanki gibi steril olması ve iyi kapanması için ayrı kapta sıcak suyla kaynattım,çıkarıp kuruladım ve şişeleri sıkıca kapatıp ters çevirdim üstünü (iyice vakumlanması için) örttüm,soğuyana dek bu şekilde bıraktım
NOT: domates ve biberin miktarını veremiyorum,damak tadınıza ve evinizdeki elinizdeki malzemelere göre hazırlarsınız
Benim evimde olana malzemeler bu kadar olduğu için sadece 2 küçük şişe çıktı,hatta domates bibere oranla az oldu


1 yorum:

  1. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem