Bu Blogda Ara

19 Eylül 2017 Salı

Çörekotlu Tereyağlı ve Kaşarlı Poğaça

Çörekotlu Tereyağlı ve Kaşarlı Poğaça
Çörekotlu Tereyağlı ve Kaşarlı Poğaça Nasıl Yapılır
Çörekotlu Tereyağlı ve Kaşarlı  Poğaça Yapılışı
Çörekotlu Tereyağlı ve Kaşarlı  Poğaça Tarifi


feriha


feriha



Çörekotlu Tereyağlı ve Kaşarlı Poğaça Malzemeler:

1 adet Yumurta 2 adet yumurta daha iyi olur(evde kalmamıştı) (akı hamura sarısı üstüne) 
1 çay bardağı fındık yağı
1 çay bardağı + 2 yemek kaşığı yoğurt
3 yemek kaşığı yayık tereyağı
az tuz
2 paket kabartma tozu
3,5--4 çay bardağı un
3-4 yemek kaşığı çörekotu
içine: kaşar peyniri

Acil durum poğaçası oldu :) evdeki malzemelerle acilen yaptım,güzel oldu,mayasız oluşu ile pratik,margarinsiz oluşu ile de daha sağlıklı bir poğaça,en önemlisi de ev yapımı temiz ve güvenilir

yumurtanın akı,yoğurt,yağlar karıştırılır,tuz,kabartma tozu ve un mutlaka elenerek,un kontrollü olarak ilave edilir,en son isteğe göre çörekotu konur yoğrulur,10 dakika kadar dinlendirilir,bu arada fırın 180 c ısıtılır,iç malzemesi kaşar peyniri rendelenir veya dilimlenir,ben evde dilim kaşar peyniri vardı onları küçük parçalara böldüm,
Dinlenen hamurdan cevizden az büyük parçalar alınır ortasına peynir konur,istenen şekilde kapatılır,ben acilen yuvarlak yaptım :) tepsiye dizilen poğaçaların üstüne ayırdığımız yumurta sarısı sürülür,ısınan fırında üstü kızarana kadar pişirilir,
Üstüne birşey dökmedim içinde yeterince çörekotu var diye

3 yorum:

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem