Bu Blogda Ara

11 Eylül 2014 Perşembe

MUZLU,DAMLA ÇİKOLATALI ISLAK KEK (MİKRODALGA FIRINDA)



MİKRODALGA FIRINDA MUZLU,DAMLA ÇİKOLATALI ISLAK KEK
3 adet yumurta,
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt,
1 su bardağı sıvıyağ(fındık yağı),
3 yemek kaşığı kakao,
2 adet muz,
1 kabartma tozu,
1 vanilya,
aldığı kadar un,
1 çay bardağı damla çikolata
enfes kekimizin hazırlaması 5 dakika, pişmesi 9 dakika yemesi ise  mmmm.....
yağ,süt ,kakao ve şeker çırpılır(el çırpıcısı ile ),
damla çikolata,un ve kabartma tozu hariç diğer malzemeler de konur,
 ölçü olarak kullanılan  su bardağına ayrılır,
kalan kısmına yumurta ilave edilir iyice karıştırılır,un,kabartma tozu,vanilya konur,en son küp şeklinde doğradığım muzları da ilave ettim,sıvı yağla yağlanan cam fırın kabına dökülür,
damla çikolatalar en üste yayılır,
 ve 700 c fırında 9- dakika pişirilir
pişip pişmediği kürdanla kontrol edilip tepsi fırından çıkarlır,
üstüne ayrılan sosu dökülür,
soğuması beklenir tabi beklenebilirse :)
(yuvarlak 25 cm çapında cam fırın kabı kullandım)
pişme süresi:700 c de 9 dk

4 yorum:

  1. En alttaki fotograf beni benden aldi desem :) arka plandaki yazida gözümden kacmadi :) ani gelen misafirler icin süper bir tarif , ellerine saglik

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, ben henüz mikrodalgada kek denemedim ama çok da merak ediyorum.
    En kısa zamanda yaparım bende. Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. mımmm nefis...ellerine sağlık canım...çokta pratik..

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık ablam kek nefis görünüyor mikrodalgada bende yapıyorum çok pratik oluyor

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem