Bu Blogda Ara

9 Aralık 2013 Pazartesi

LOKUMLU KEK #yemekfırtınası 2. gün

LOKUMLU KEK
MERHABALAR SEVGİLİ TAKİPÇİLERİM,HAYIRLI HAFTALAR
yeni bir etkinliğimiz var  missgibi  #yemekfırtınası 30 gün sürecek,sağlığım elverdiğince katılacağım :)
 ilk günü kaçırdım 2.gün için ödev tarifim :) LOKUMLU KEK çayımın yanına eşlik edecek
Çok farklı, zevkle yenen hoş bir kek.
tarif için  fatoştuncay  a  teşekkür ediyorum.
Malzemeler:
4 adet yumurta,
1 su bardağı şeker,
Yarım su bardağı sıvıyağ,
Yarım su bardağı süt,
2 su bardağı(tepeleme)un,(kontrollü davranmakta yarar var)
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 büyük su bardağı renkli kuş lokumu *lokum miktarı az geldi,bir dahakine 1,5 bardak koymayı düşünüyorum –arzuya bağlı

Yapılışı:
İlk önce yumurtaları mikserle köpürene kadar çırptım,
şeker ilave edip tekrar şeker eriyene kadar çırptım,
yağ ve süt ilave edip yine çırptım. 
Un,kabartma tozu,vanilyayı süzgeç yardımıyla eleyerek karışıma ilave ettim,mikseri çıkarıp tahta kaşıkla yavaşça bir taraftan diğer tarafa doğru unu yedirdim.
Lokumları az unlayarak ilave ettim ve kalıba döktüm,üstüne biraz daha lokum ilave ettim 
170 derecede pişirdim,
her şeyiyle mükemmel oldu ahh bir de lokumu daha fazla olsaydı.
HAYDİ KIZLAR LOKUMLU KEK YAPMAYA

18 yorum:

  1. çok güzel olmuş canım.çok beğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Nefiss görünüyorlar :) bu #yemekfirtinasi çok güzel oldu çeşit çeşit nefis tarifler keşfediyorum , ellerine sağlık aldım bir dilim miss. sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. etkinlikler iyi oluyor tabii takip edene :)
      afiyet olsun :)

      Sil
  3. oooo süper olmuşşş eline sağlık cnaımmmmm
    denemeye değer sevgilerimleeee

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım.Nefis görünüyor.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çok güzel rengarenk harika bir kek..olsada yeseydim dedim..
    tabi ne kadar ayıp bunu söylemem..
    yaparsam yiyebilirim,tabi mutfağa gidip yapmam lazımm hemde bir an önce..kek yapmalıyım kek kek kekkkkkk
    ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa o kadar çok mu özledin keki :(((( bize gel hemen

      Sil
  6. Eline sağlık ablacım çok lezzetli olmalı şu etkinlik hakkında biraz daha bilgi verirmisin acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yukarıda verdiğim linke tıklarsan çok geniş bir bilgiye ulaşırsın :)

      Sil
  7. Canımmm,ellerine sağlık..nefis görünüyor..okumun olduğu her lezzet harika oluyor..afiyet şifa olsun..

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık , sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. nefis olmus. eline saglik. su an kalkip kek yapasim geldi :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem