Bu Blogda Ara

22 Kasım 2013 Cuma

ZEYTİNYAĞLI KURU BÖRÜLCE YEMEĞİ-BÖRÜLCENİN FAYDALARI


ZEYTİNYAĞLI BOL DOMATESLİ KURU BÖRÜLCE YEMEĞİ
MERHABALAR SEVGİLİ TAKİPÇİLERİM :)
HAYIRLI BEREKETLİ BOL KAZANÇLI BİR CUMA GÜNÜ OLSUN İNŞALLAH
Çoook uzun yıllardır yemediğim kuru börülce yemeğini pişirdim, inanın öylesine lezzetliydi ki niye bu kadar yıldır bu lezzetten mahrum kaldık diye hayıflandık
BÖRÜLCE;
göbeği koyu renkde olduğu için Karnıkara da denilen, fasulyeye benzer bir bitkidir,
C vitamini ve bitkisel protein açısından zengin bir sebzedir. Ayrıca, azot ve nişasta da içerir.
BÖRÜLCENİN FAYDALARI ;    
Ayaklardaki şişlikleri indirir.
Yüksek tansiyonu düşürür.
       Gözlerdeki zafiyeti giderir.
       Göğüs ve akciğere faydalıdır.
       İdrar tutukluğunu ve anüs kaşıntısını giderir.
       Cinsel arzuyu arttırır.          
       Mesane taşlarının düşmesine yardımcı olur.
       Ağız, dil, diş eti ve bademcik iltihaplarını giderir.
       Kadınlarda görülen beyaz akıntıyı keser.
       Haricen kullanıldığı takdirde ağrıları dindirir, yanıkları iyileştirir.
       Kökü kaynatılıp, suyu içilecek olursa kandaki şeker miktarını düşürür.
       Yanıklara sürülürse faydası görülür.
       Kandaki şeker oranını ve yüksek tansiyonu düşürmeye yardımcı olur.
       Kansızlığa iyi gelir.
Sponsorlar
YEMEĞİ NASIL PİŞİRDİM:
Börülceleri ayıklayıp (böcekli olabiliyor) yıkadım ve ıslatma yapmadan kısa süre haşladım,
(haşlama suyunu dökmedim yemeğe ilave ettim)
1 adet kuru soğan,2 adet yeşil acı sivri biber ve 1 adet büyük boy domatesi doğrayıp tencereye koydum, sızma zeytinyağı ve domates salçası ile birlikte sebzeler ölmeyecek şekilde kısa süre kavurdum,
kaynar suyu ve haşlanan börülceleri ilave edip kısık ateşte kaynattım, tuzunu attım

17 yorum:

  1. bizim taraflar pek bilmez börülceyi ama ben çok severim hele tazesi mükemmel bir lezzet oluyor.kurusuda öyle eline sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tazesi balıkesirde çok sevilir yemeği,sallaması :))) dondurucuya konur
      kurusu da çok lezzetli

      Sil
  2. bir ara salatasını çok seviyordum ve yapıyordum zamanı geldi yapmalı artık ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de haşlayıp salata yapmak için dolaba koydum :)
      teşekkür ederim

      Sil
  3. canım hiç yapmadımda yemedimde ama markette bulursam alıp deniycem geceden mi ıslıycaz bide ben düdüklü kullanmıyorum korkum var normal tencerede olr degimi safiye acar tok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVGİLİ SAFİYE ACAR TOK,
      kesinlikle tavsiye ederim inanın çok lezzetli bir yemek şimdiye dek yemediğinize hayıflanırsınız :)
      geceden ıslatmaya gerek yok düdüklüde pişirmedim kısa sürede normal tencerede pişirdim :)

      Sil
  4. ne çok severim ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  5. çok sevdiğim bir yemek ne kadarda çok faydası varmış ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Bu kadar faydasi oldugunu bilmiyordum, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  7. Ellerine saglik bu kadar faydasi oldugunu bilmuyordum hic yapmadim en kisa zamanda denemek gerek

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık : İzmirli olarak börülceye bayılırım. :))

    YanıtlaSil
  9. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık.. Görüntüsü bile yeter..

    YanıtlaSil
  11. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem