Bu Blogda Ara

18 Kasım 2009 Çarşamba

TAVUK DOLDURMASI(ADANA USULÜ)




TAVUK DOLDURMASI

Adana dan gelen misafirim Nurten hanım(rahmetli oldu)pişirmişti ben de kendisini hayırla yad etmek yemeğini tekrar yapmak için pişirdim ALLAH tüm geçmişlerimizin mekanlarını cennet eylesin

1 bütün tavuk,
3-4 adet soğan,
1 kaşık adana biber salçası,
1 kaşık zeytinyağı,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 tatlı kaşığı köri,
1 tatlı kaşığı karabiber,

Tavuk yıkanır içi dışı az tuzlanır,
Soğanlar piyazlık doğranır,salça,yağ ve baharatlarla iyice karıştırılan soğanlar tavuğun içine doldurulur,en üste 1 tatlı kaşığı margarin koyup temiz bir iple sahte cerrah kimliğiyle dikilir -:)))
Tencereye konan tavuğun üstüne kaynar su konur ve pişene kadar kaynatılır,
Bu arada evi muhteşem bir soğan ve baharat kokusu sarıyor

Tavuğun suyu ile mutlaka pirinç pilavı pişirilir(miş,öyle yaptım)
Pilavın üstüne pişen tavuk yerleştirilir ipi sökülür içi açılır,
Pilavın üstüne tavuk ve soğan konup afiyetle yenir

10 yorum:

  1. yemesi çok zevkli bir yemektir bilirim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. Nefis bir yemek. Bende çoktandır yapmadım. Soğana baharat ve reyhan ekleyip yapıyoruz. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. inan kokusu taaa buraya kadar geldi..ellerine sağlık..ayrıca arkadaşının da canına değsin..sevgiler canım

    YanıtlaSil
  4. ablacim merhabalar, ellerine saglik nefis bir tarif ve goruntu sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. AMAN KİMLER GELMİŞ HURİYECİM CANIM NERELERDESİN YAZIŞAMADIK AMA HEP KALBİMDESİN

    YanıtlaSil
  6. ablacım ellerine sağlık.mutlu ve sağlıklı bir haftasonu diliyorum

    YanıtlaSil
  7. iyi akşamlar diliyorum .bayram koşturmacasından çok ilgilenemiyorum blogumla.en kısa zamanda tarif gelecek keşke aynı şehirde olsaydık,çay ve keyifli bir sohbetle ikram ederdim kurabiyeleri.sizinle komşu olmak harika olurdu bu güzel lezzetleri tanırken hayran oluyorum yesem herhalde çok mutlu olurdum.elleriniz dert görmesin diyorum sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar, benim de eşim Adana'lı ve kayınvalidemde çok güzel yapar doğrusu tavuk doldurmayı, yanlız o dışına da salçalı sos yapar, kıpkırmızı olur pişince:)

    Ellerinize sağlık harika görünüyor

    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. SÜPER BİR YEMEK

    YanıtlaSil
  10. Epeydir yapmadim ama, cok severim, ellerine saglik

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem