Bu Blogda Ara

26 Ağustos 2009 Çarşamba

PATLICAN ÇORBASI(beşamel soslu)


PATLICAN ÇORBASI (beşamel soslu)

İlk kez denediğim patlıcan çorbasını hem acaba nasıl olur endişesi hem de merak içersinde ama tüm güzel duygularımı katarak pişirdim,
Sonuç?? İnanın bu kadar güzel ve lezzetli olacağını düşünemedim, üstelik oruçlu iken tuzuna tadına bakma imkanım yokken! RAMAZAN ayının bereketi olsa gerek,neyse merak eden yada daha önce denememiş olanlar için hemen yapın afiyetle yiyin derim

2 adet patlıcan,
2 bardak et suyu (tavuk suyu kullandım),
2 bardak su,
1,5 bardak süt,
1 çorba kaşığı tepeleme un,
2 kaşık tereyağı,
1 kaşık zeytinyağı,
Yarım limon,
İsot biber

Önce patlıcanlar közlenir,kabukları soyulup çatalla ezilir yada rondoda püre yapılır,
Su,et suyu ve ezilmiş patlıcan birlikte kaynatılır,
Bir kaşık tereyağı,zeytinyağı ve un birlikte hafifçe kavrulur,içine süt ilave ederek beşamel sosu hazırlanır.
Sos kaynayan karışıma ilave edilir, el blendırı ile pürüzsüz hale gelen çorbanın tuzu atılır, üstüne kalan bir kaşık tereyağı kızdırılarak dökülür.
Limon suyu ve isot biberle servisi yapılır.

10 yorum:

  1. ilginç ilk defa duyuyorum ellerine sağlık hayırlı iftarlar

    YanıtlaSil
  2. Ablacığım beşamel soslu patlıcan çorbası hiç duymamıstım en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık afiyet şeker olsun...

    YanıtlaSil
  3. ne değişik bir çorba ellerine sağlık görüşmek dileğiyle

    YanıtlaSil
  4. patlıcanın ilk defa çorbasını duydum canım en sevdiğim sebze oluyor kendileri ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. hiç yemedım yapmadım görmedım ama denerım

    YanıtlaSil
  6. sevgili arkadaşlarım inanınki patlıcan çorbası çok lezzetli oldu lütfen deneyin tabii patlıcanı seviyorsanız

    YanıtlaSil
  7. Hiç denemediğim bir çorba. İlginç geldi beşamel sosu çok severim. Bende deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  8. ilk defa patlıcanın çorbası olabileceğini gördüm oldukça ilginç çorbası nasıl olur denemek lazım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. sevgili mahper ve şirinem patlıcan çorbasını mutlaka deneyin

    YanıtlaSil
  10. İnanın bende ilk defa duyuyorum patlıcan çorbasını...Nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem