Bu Blogda Ara

13 Nisan 2009 Pazartesi

PEKMEZLİ TAHİNLİ KEK



PEKMEZLİ VE TAHİNLİ KEK
Tam şifalık, enerji verici ve kan yapıcı(bu yüzden çocuklara yedirmek iyi olur) bir kek olduğuna inanıyorum,sanki ekmeği tahin pekmez karışımına bandırıp yiyormuş hissi veriyor
1 su bardağı pekmez,
1 su bardağı tahin,
3 adet yumurta,
1 çay bardağı mısır yağı,
½ su bardağı ceviz,
2 su bardağı un,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu
*şekeri yazmayı unuttuğumu sanmayın hiç koymadım
Üzeri için pudra şekeri
Yumurtayı köpürene kadar çırptıktan sonra pekmezle daha sonrada tahinle çırpıp mısır yağını sonra da,ununu,kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek karışıma ilave ettim(yumurta büyüklüğüne göre un miktarı azalır ya da çoğalır)
Cevizi elle parçalayarak karışıma ilave edip önceden 170 c ısıttığım fırında içini çekene kadar pişirdim *not:koyu kıvamlı bir kek olduğundan içini çekmesi için son 10 dk 140c de pişirdim
Ben bu kek de şeker hiç kullanmadım doğal şekerli olsun istedim, ama eşim tatlıyı sevdiği için olsa gerek biraz daha şekerli olsaydı daha iyi olurdu diyor,
siz tadı belli olsun isterseniz yani tatlıyı seviyorsanız 1 çay bardağı şeker ilave edin derim
Soğuyunca üstüne pudra şekeri eledim
AFİYET ŞİFA OLSUN

2 yorum:

  1. resmen saglık fışkırıyor her yanından kekin.görüntüsü de çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Canım silikon kek kalıbı kullandın bu kekte demi.?benimde var bikere sıvıyağla yağladığım halde çıkarırken parçalanarak çıktı bidaha cesaret edemedim.Sen nasıl yapıyorsun çıkarıyorsun sonrada yağlıyormusun kalıbı.Normalde bir sefer yağlanınca diğer seferlerinde yağlamak gerekmiyor diye biliyorum da ben...

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem