Bu Blogda Ara

27 Ocak 2009 Salı

PATATES ÇORBASI

PATATES ÇORBASI

İlk defa yaptığım bu çorba favori çorbalarımızdan olacak gibi.Çoktandır yapmak istiyordum,sevgili sefertasında da görünce hemen niyetlendim, ama endişeliydim acaba tadı nasıl olur,içine havuç ilave etsemmi diye düşündüm ama patatesi tek olarak deneyip görmek lazımdı.İlk yaptığım için az miktarda pişirdim.
2 adet orta boy patates,
2 su bardağı su,
2 su bardağı tavuk suyu(kendi yaptığım),
1 su bardağı süt,
1 adet soğan,
1 yemek kaşığı un(silme),
1 yemek kaşığı tereyağı
Patatesleri soyup küçük doğradım 2 bardak su ile pişene kadar kaynattım. Blendırla ezip2 bardak tavuk suyunu koydum,bulyon da olabilir. Soğanı çok küçük doğrayıp tereyağı ile az kavurdum içine unu koyup biraz daha kavurup sütü ilave ettim,unun topaklanmaması lazımdı ama benim el gücüm yetmedi blendır yardımıyla sorunu çözdüm,krema kıvamında çorba hazırlandı. Üstü için az zeytinyağı ve isot biberi çok az kavurdum

4 yorum:

  1. ben yaptım süper oldu böyle bir tarifi paylaştığınız için teşekkür ederim....

    YanıtlaSil
  2. BEĞENDİĞİNİZE SEVİNDİM KEŞKE ADINIZI DA YAZSAYDINIZ

    YanıtlaSil
  3. Selamlar ablaciğim bugün patates çorbamı da yaptım.gerçekten şahane oldu.farklı bir tad patatese hiç benzeyen içinde o unumsu pütürleri olmayan değişik bir lezzet.eşim ve ablam patatesten yaptığıma inanmadılar. Manti suyunla mı yaptın dediler çok beğendiler.paylaşımların için teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. sevgili ebru;
    tarifimi deneyip beğenmene ben de çok sevindim:)))sağolasın afiyet şifa olsun sevgiler

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem