Bu Blogda Ara

22 Eylül 2008 Pazartesi

TAŞ KADAYIF yada YASSI KADAYIF

TAŞ KADAYIF ya da YASSI KADAYIF TATLISI
Genelde ramazanda tüketilen bu tatlıyı çok uzun zamandır yapmadım BABAMı yad etmek için yapmaya karar verip dün 4 adet kadayıf aldım, bu arada ALLAH ahrete göçen anne babamızı mağfiretiyle lütuflandırsın,kabirlerini nurlandırsın amin.
Gereken malzemeler:
Kişi sayısı kadar kadayıf,
Yumurta,
Kızartmak için sıvı yağ,
Şeker ve su,
Süslemek için hindistan cevizi,Antep fıstığı vs
Önce bir buçuk su bardağı şeker ile bir buçuk su bardağı suyu kaynatıp soğuttum ılık olması lazım
4 adet kadayıf için 1 adet yumurtayı çırptım(akı ve sarısı birlikte)
Kadayıfları yumurtaya bulayarak kızgın yağda çok yakmadan kızarttım
Kızaran kadayıfı ılık şerbete attım,bir müddet sonra tabağa çıkarıp üstünü süsledim not:şerbet miktarı tam geldi artmadı. AFİYET OLSUN




3 yorum:

  1. canım nasılsın hayırlı gunler tatlım sevgili gardenyanın etkinliğine katılacaksın demi bak harika bir tarifle bekliyoruz seni ona göre

    YanıtlaSil
  2. ah annecim bu tarifi yemekteyizde gördüm bir bilsen ne çok merak ettim bulsam alıcam
    emin öçnünde vardır herhalde mi bakalım
    afiyet bal olsun yersen bir tanede benim için ye olurmu yassı kadayıfı ..

    YanıtlaSil
  3. sevilcim,bu tatlı balıkesirde ramazan ayında fazlaca satılır ve afiyetle yenir ama ben bir müddet daha tatlı yemeyeceğim

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem