Bu Blogda Ara

24 Temmuz 2021 Cumartesi

İmam Bayıldı, Zeytinyağlı İmam Bayıldı Nasıl Yapılır

İmam Bayıldı 
Zeytinyağlı İmam Bayıldı Nasıl Yapılır
İmam Bayıldı Nasıl Yapılır
İmam Bayıldı Yapılışı
İmam Bayıldı Tarifi


Zeytinyağlı yerim aman,🎵
Basma da fistan giyerim aman
İmam çok yağlı yemekten bayılmış olsa da biz lezzetinden, yemeğin hafifliğinden, patlıcanların lokum gibi oluşundan hayran olduk bayıldık 😋




Yapmadıysanız,yemediyseniz mutlaka yapın yiyin ve yedirin 👌👍👍
İmam bayıldıyı Patlıcanları 🍆🍆🍆kızartarak yani kıymasız karnıyarık pişirir gibi hazırlayanlar olsa da ben bu şekilde tümünü çiğden hazırlayıp kısık ateşte yavaş yavaş pişirmeyi yeğliyorum, daha hafif oluyor👍👌👌
Mümkünse taze toplanmış fazla büyük olmayan patlıcanlar alacalı soyulur,tuzlanır,acı suyu çıkana kadar iç malzemeleri piyazlık şekilde doğranır,kuru soğan, yeşil biber, domates, sarımsak, maydanoz
Tuz,karabiber ilave edilir, hafifçe yumuşaması için elle karıştırıp sıkılır,
Patlıcanlar yıkanır,karnı😍 yarılır, iç malzemesi yerleştirilir,tencereye konur, !! Bu yemeğe su konmaz çünkü sebzelerin suyu yetiyor, üzerine cömertçe 😂🤗sızma zeytinyağı dökülür, tabii ben fazla cömert davranamadım,önce yemek kaynayana kadar hızlı ateşte,sonra en küçük ocağın kısığında patlıcanlar yumuşayana lokum gibi olana dek pişirilir
Not: bu yemeğe pişerken su konmaz,
Sarımsak miktarı çok tutulur,(ben az koydum)
Kısık ateşte pişirilir,
En son cızırtı sesi beklenir,patlıcanların dibi yanacakmış veya kızarıyormuş gibi 😍
Ama bunların hepsi size sizin zevkinize ve damağınızda göre olur

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem