Bu Blogda Ara

15 Mayıs 2018 Salı

Ekşi Maya Ramazan Pidesi Nasıl Yapılır

Ekşi Maya Ramazan Pidesi Nasıl Yapılır
Ramazan Pidesi Nasıl Yapılır
Ekşi Maya Ramazan Pidesinin Yapılışı
Ekşi Maya Ramazan Pidesi Tarifi
Ekşi Maya Pidesi Nasıl Yapılır





Italyan ekşi mayalı Ramazan pidesi huzurlarınızda 👏👏👏👏👏👏👏👏 Lütfen emeğe saygı ve destek için beğeni ve yorumlarınızı eksik etmeyin şimdiden teşekkür ederim 😍
Bize ve tadan herkesin fikrine göre bu şahane ötesi ramazan pidesini nasıl yaptım: 💟
Geceden 20 gr italyan ekşi mayam 🍎elma 🍏30 gr un 30 gr suyu karıştırdım, sabah aktif olan mayayı tekrar 15 gr su 15 gr un ile karıştırdım öğlene kadar iyice aktif oldu, un,su ve zeytinyağını makinede karıştırıp 1 saat sonra mayayı ilave ettim tekrar karıştırdım,yarim saat sonra tuzunu koydum, hamuru ekmek hamuru gibi içi yağlı kapaklı bir kaba koydum yarim saat arayla 4 katlama yapıp buzdolabında beklettim,12 saat sonra hamuru unlu tezgaha koydum hamuru fazla hırpalamadan sadece parmak uçları ile yaydırdım parmakla pide şekli verip kepekli fırın tepsisine yerlestirdim vaktim kısıtlı olduğundan yarim saat sonra pişirdim fırını 250 c ısıttım pidenin üstüne yumurta sarısı sürüp susam çörekotu serptim, pideyi koyunca 230 c düşürdüm 10 dk sonra da 200 c 10 dakika daha tuttum 
🍎500 gr beyazlatılmamış beyaz un (halil ayar)
🍎350 gr su 
🍎110 gr aktif italyan ekşi maya 
🍎6 gr tuz
🍎10 gr zeytinyağı
Üstü için:
🍎Yumurta sarısı ( isteğe bağlı )
🍎1 çay kaşığı tereyağı 
🍎Susam çörekotu











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem