Bu Blogda Ara

7 Kasım 2017 Salı

Ekşi Maya Ekmek Nasıl Yapılır

Ekşi Maya Ekmek Nasıl Yapılır
Ekşi Maya Ekmek 
Ekşi Mayalı Ekmek 
Ekşi Maya Ekmek Nasıl Yapılır
Ekşi Maya Ekmek Tarifi
Ekşi Maya Ekmek  Yapılışı








750 gr un (beyazlatılmamış katkısız un)
150 gr aktif ekşi maya 
510 gr su
1 yemek kaşığı zeytinyağı (mayalanma kabına sürmek için)
10 gr tuz+20 gr su

yoğurma kabına (elektrikli mutfak makinesinde) üstteki malzemeler ile tuz hariç hamur yoğurdum,
1 saat sonra tuzu  20 gr su ile eritiphamura ilave ettim, makineyi birkaç kez daha çalıştırıp bıraktım,
hamuru içi zeytinyağlı kapaklı bir kaba mayalanması için koydum, 2-3 saat sonra yarımşar saat arayla 3 kez hamurun uçlarından tutup sündürerek uzatarak esnettim katladım,
buzdolabında zamanıma göre en az 8 saat beklettim,
hamuru tezgaha alıp şekil verdim,içine temiz pamuklu bir bez ve bolca un serptiğim ekmek sepetine şekil verdiğim hamuru koydum
230 c ısınan fırında pişireceğim döküm tenceremi ısıttım,hamuru sıcak tencereye koyup sıcak kapağını örttüm, 230 c 40dk, 210 c de 10 dk, pişirdim, toplamda  50 dk yeterli oluyor,fırını kapattıktan sonra 10 dakika daha fırın içinde bekleyen ekmeği çıkarıp tel ızgara üstüne koyup temiz pamuklu bez örterek terletmeden soğutmaya çalışıyorum

3 yorum:

  1. Ekmek harika görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,cidden çook nefis bir lezzet

      Sil
  2. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem