Bu Blogda Ara

23 Nisan 2017 Pazar

Ekşi Maya Ekmek Nasıl Yapılır

Ekşi Maya Ekmek 
Ekşi Mayalı Ekmek 
Ekşi Maya Ekmek Nasıl Yapılır
Ekşi Maya Ekmek Tarifi
Ekşi Maya Ekmek  Yapılışı









500 gr un 
( 50 gr çavdar unu--50 gr tam buğday unu--50 gr mısır unu--350 gr beyaz un)
100 gr ekşi maya
370 gr su
1 çay kaşığı şeker
2 yemek kaşığı zeytinyağı
10 gr tuz

yoğurma kabına (elektrikli mutfak makinesinde) üstteki malzemeler ile tuz hariç hamur yoğurdum, tuzu en son koyup makineyi birkaç kez daha çalıştırıp mayalanması için bıraktım
kabaran hamuru tezgaha alıp elimle bir kaç kez katlama yaptım,içine temiz pamuklu bir bez ve bolca un serptiğim ekmek sepetine şekil verdiğim hamuru koydum
poşete koyup buzdolabında 24 saat beklettim
ertesi günü çıkarıp oda sıcaklığında bekletip 250 c ısınan fırında cam fırın kabının kapağı kapalı olarak 30 dk, 200 c de 10 dk, 180 c de 10 dk,140 c de 10 dk pişirdim, toplamda  1 saat yeterli oluyor,fırını kapattıktan sonra 10 dakika daha fırın içinde bekleyen ekmeği çıkarıp tel ızgara üstüne koyup temiz pamuklu bez örterek terletmeden soğutmaya çalışıyorum

3 yorum:

  1. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    hayrlara vesile olmasi temennisiyle kandiliniz mübarek olsun
    dualarinizi bekleriz
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil
  2. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem