Bu Blogda Ara

8 Mart 2017 Çarşamba

Ekşi Maya Ekmek Nasıl Yapılır

Ekşi Maya Ekmek 
Ekşi Mayalı Ekmek 
Ekşi Maya Ekmek Nasıl Yapılır
Ekşi Maya Ekmek Tarifi
Ekşi Maya Ekmek  Yapılışı







Merhaba,sevgili takipçilerim,selam ve dua ile
Ekşi mayayı yaklaşık 1,5 ay önce kendim hazırladım,çok şükür ilk denemem başarılı oldu,sonuç beni mutlu etti,3-4 defadır bu maya ile ekmek yapıyorum,hepsi de çok güzel oldu ancak bu ekmek hepsinden çok daha güzel oldu,kabuğu ince ve çıtır,içi ise yumuşacık,delikli,kokusu miss gibi

bu başarının sebeplerinden birisi elbette mayamın olgunlaşmaya başlaması diye düşünüyorum,diğeri kullandığım doğala en yakın un kullanmam ve tüm malzemeyi ölçüp tartarak ekmek yapmam

500 gr un
100 gr ekşi maya
350 ml su
1 çay kaşığı şeker
1 yemek kaşığı zeytinyağı
çok az tuz

mayam çok yeni olduğundan ilk yaptığım ekmekleri geceden 2 yemek kaşığı ekşi mayayı un ve su ile besleyerek ertesi sabaha kadar mayalandırıp ön mayalama işlemi ile ekmek yoğuruyordum, bu defa her ne kadar mayam olgunlaşmamış olsa da mutfak tartısı ile malzemeleri ölçtüm

yoğurma kabına (elektrikli mutfak makinesinde) üstteki malzemeler ile tuz hariç hamur yoğurdum, tuzu en son koyup makineyi birkaç kez daha çalıştırıp mayalanması için bıraktım
kabaran hamuru tezgaha alıp elimle bir kaç kez katlama yaptım,içine temiz pamuklu bir bez ve bolca un serptiğim ekmek sepetine şekil verdiğim hamuru koydum
poşete koyup buzdolabında 24 saat beklettim
ertesi günü çıkarıp oda sıcaklığında bekletip 250 c ısınan fırında 10 dk,200 c de 10 dk, 180 c de 30 dk,140 c de 10 dk pişirdim




2 yorum:

  1. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem