Bu Blogda Ara

13 Aralık 2016 Salı

El Açması Yufka İle Ispanaklı Börek

El Açması Yufka İle Ispanaklı Börek
Elde Açma Yufka İle Ispanaklı Börek Nasıl Yapılır 
El Açması Yufka İle Ispanaklı Börek Yapılışı
El Açması Yufka İle Ispanaklı Börek Tarifi
Ispanaklı Börek




Malzemeler:
3 su bardağı elenmiş un
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı sirke
1 çay kaşığı tuz(artırılabilir)
2--3 yemek kaşığı zeytinyağı
aldığı kadar su
bir kap içine un elenir,ortasına diğer malzemeler konur,su azar azar ilave edilir,ele yapışmayan çok sert veya çok cıvık olmayan kulak memesinde biraz daha sert bir hamur olana dek yoğrulur, ben makinede yoğurdum
üzerine bir kap veya nemli bez örtüp bekletilir,hemen yapmayacaksınz kapaklı bir kapla buzdolabında bekletebilirsiniz
Dinlenen hamurdan açacağınız yufkanın büyüklüğüne göre ceviz veya mandalin kadar alınır,düz bir satıhta mermer,masa,hamur tahtası gibi yerde un ve oklava yardımıyla istenen ya da becerilen büyüklükte açılır,
eğer zaman ve yer müsaitse yufkaların temiz bir örtü üstünde biraz bekletilmesinde yarar var
ben 5 er  yufka açıp ilk açtığımdan başlayarak içini koydum yuvarlayıp tepsiye doladım
ALT RESİMDE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ
yufkanın üstüne 1 yemek kaşığı kadar zeytinyağı veya sıvıyağ fırça ile sürülür,
istenen hatta evde ne varsa o iç malzemesi yufkaya yayılır,çok sıkı olmayacak şekilde rulo sarılır,tepsinin ortasından başlayıp döndürerek dolanır
üstü için:
1 adet yumurta
2 kaşık zeytinyağı
2 kaşık yoğurt
az tuz çırpılarak sürülür
210 c fırında altı üstü kızarana dek pişirilir





3 yorum:

  1. Harika görünüyor ablacım ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğine sevindim canım teşekkür ederim
      sevgiler

      Sil
  2. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem