Bu Blogda Ara

17 Eylül 2015 Perşembe

Acur Turşusu Nasıl Kurulur-Sivri Biber Turşusu Nasıl Kurulur


AcurTurşusu ilk kez yaptım şimdiye dek genelde  KARIŞIK TURŞU  içine koyuyordum, lezzetini,çıtırlığını çok severek yiyorduk,doyamıyorduk :) bu yüzden bir de sade acur turşusu hazırladım,inşallah yemek nasip olur
en alttaki turşu suyu ölçüleri ile hazırladığım suyu kullandım
güzelce yıkadığım acurların alt ve üstlerinden 1 cm çapında kestim,şişeye diklemesine yerleştirdim,
ilaveten,4-5 adet tane karabiber,5-6 diş sarımsak,şişenin üstüne 1 tatlı kaşığı şeker,yarım çay kaşığı limontuzu,1 fincan sirke koydum, büyükçelerinden taze defne yaprağı ile üstünü bastırdım,hem suyun üstüne çıkmasın hem hoş aromasını versin

diğer TURŞU tariflerim TURŞULAR BURADA





Sivri Biber Turşusu TARİFİM BURADA


2,5 litre su (ben çeşme suyunu kaynatmadan yapıyorum) ! SİZ ister hazır şişe suyu ister çeşme suyunu kaynatarak yapabilirsiniz
1 su bardağı işlenmemiş kaya tuzu
1 çay bardağı sirke (azaltılabilir)
2 yemek kaşığı(tepeleme) toz şeker
1 tatlı kaşığı limon tuzu
arzu edildiği kadar diş sarımsak(biz fazla yiyemediğimiz için koku ve lezzet verecek kadar
3-5 diş koyuyoruz)
Turşunuz çok miktarda ise bu  suyun malzemelerini 2 veya 3 misli hazırlayabilirsiniz

1 yorum:

  1. değerli feriha harmanlı hanım hünerli ellerinize sağlık acur turşunuzu elemeğimizle hazırlama ve turşunuzun kurulmuş görünümü mükemmel sizlere afiyet olsun sayfanızı beğeniyle takip ediyorum başarılarınız daim olsun sevgi ve selamlarımı gönderiyorum hoşça kalın .neriman satar eftekin .

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem