Bu Blogda Ara

12 Ağustos 2013 Pazartesi

TAHIL ÇORBASI,BAKLİYAT ÇORBASI,BEREKET ÇORBASI

 
 
TAHIL ÇORBASI
merhabalar,selamlar,sevgiler,hayırlı haftalar
Harika bir çorba var bugün bloğumda,hem çok lezzetli, hem çok besleyici
esmer bulgur,
pirinç,
kırmızı mercimek,
yeşil mercimek,
beyaz barbunya,
badalan (kuru) fasulye,
haşlanmış nohut,
mısır(dondurulmuş ),
**bakliyatları yaklaşık yarımşar çay bardağı kadar kullandım
1 adet havuç,
1 adet kırmızı (kapya) biber,
1 adet soğan,
1 kaşık domates salçası,
1 kaşık acı adana biber salçası,
1 kaşık un,
1 kaşık tereyağı,
2-3 kaşık sızma zeytinyağı,
karabiber,
kimyon,
pul biber,
kuru nane
**maşallah ne kadar bol malzemeli bir çorba oldu :)
 BU ŞİFA DEPOSU ÇORBAYI YAPMAK İSTEYENLER BUYURUN YAPILIŞINA :)
malzemelerin çokluğu  gözünüzü korkutmasın,hazırlaması çok kolay ve eğlenceli evinizde hangi malzemeler varsa onlarla yapabilirsiniz
önce bakliyatları çıkarıp yıkayalım,nohut dışında hepsini  çiğden koydum,
tencereye ince doğranmış soğanı,kırmızı biberi,havucu ve yağları koyup kısa süre soteledim, unu ve salçaları ilave edip un kokusu gidene kadar soteleyip kaynar suyu döktüm,tüm bakliyatı döküp kısık ateşte tencerenin kapağını yarım örtülü şekilde pişirdim, bakliyatlar yumuşayınca baharatlarını atıp
ocağı kapattım
*not: benim kullandığım dondurulmuş mısır,badalan fasulye ve beyaz barbunya çok çabuk piştiğinden,nohut da haşlanmış olduğundan hepsi aynı kıvamda pişti
*bu miktarlarla biraz büyükçe bir tencere doluyor :) kalabalık aileler veya misafir geldiğinde harika olacaktır :) 
 

19 yorum:

  1. gerçekten şifa deposu olmuş.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  2. bu güne kadar yediğim en lezzetli çoraydı diyebilirim ellerinize sağlık,muhteşem bir lezzetti çok teşekkürler.hem doyurucu,hem şifalı hem besleyici hem de lezzetli..tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok farklı bir lezzet değil mi ? eşim restorantta tattı favori çorbası oldu :)
      afiyet şifa olsun

      Sil
  3. Ben de çok severim bu çorbayı, malzemelerine mısır fasulye eklemezdim sadece..
    Ellerine sağlık canım ablam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ilk kez yaptım evde dolapta elime geçeni koydum :)))
      çok teşekkürler

      Sil
  4. Çok güzel bir tarif paylaşım için teşekkürler. ellerine sağlık ✿

    YanıtlaSil
  5. değişik bir çorba olmuş.:) :) hiç böyle bir çorba düşünmemiştim ellerinize sağlık büyükannecim ve şahane görünüyor

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar...Çorbanızı bugün denedim ve çok beğendim.Paylaşımınız için çok teşekkür ederim.Kübra

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık süper görünüyor. :) Ben de tahıl çorbasını çok seviyorum. O nedenle genellikle pişiriyorum. İçindeki bakliyat ürünlerini ise Hakmar'dan alıyorum. Bulgur olsun pirinç olsun mercimek olsun hepsi çok kaliteli. Daha önce başka yerden aldım hiç memnun kalmadım ama Hakmar'ın bakliyatları süper. :)

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık süper görünüyor. :) Ben de tahıl çorbasını çok seviyorum. O nedenle genellikle pişiriyorum. İçindeki bakliyat ürünlerini ise Hakmar'dan alıyorum. Bulgur olsun pirinç olsun mercimek olsun hepsi çok kaliteli. Daha önce başka yerden aldım hiç memnun kalmadım ama Hakmar'ın bakliyatları süper. :)

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık bereketi bol olsun

    YanıtlaSil
  10. Bu corba olsun baska bir seye gerek yok harika olmus, ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. Benim hasat ekmegini gönderiyim tam bu corbaya uygun oldu :)

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem