Bu Blogda Ara

31 Aralık 2012 Pazartesi

PEKMEZ SOSLU SÜTLÜ İRMİK TATLISI

PEKMEZ SOSLU SÜTLÜ İRMİK TATLISI
MERHABALAR CANLAR :)
İçinizi ısıtacak,enerji verecek,çok lezzetli ve hafif bir tatlıdır pekmez soslu sütlü irmik tatlısı :)
tarif için daha önce yayınladığım SÜTLÜ İRMİK TATLISI tarifimi tıklayabilirsiniz
ilave olarak yerken üstüne bolca üzüm pekmezi döktük
SEVGİYLE KALIN

PEKMEZ SOSLU SÜTLÜ İRMİK TATLISI
Malzemeler:
1 lt süt,
7 yemek kaşığı tepeleme irmik,
1 yemek kaşığı nişasta,
12 yemek kaşığı şeker,
1 yemek kaşığı (katı)yağ,
1 vanilya,
1 fiske karbonat

Tencereye irmik,nişasta,şeker ve süt konur tahta kaşıkla dibi tutmasın diye karıştırılarak pişirilir, kaynama noktasına gelince yağ,vanilya,karbonat konur ki; tatlımız hacim yapsın :)       
ocak kapatılır,içi suyla ıslatılan cam kaba tatlı dökülerek yayılır soğuyunca isteğe ve en önemlisi evdeki malzemelere göre süslenir

33 yorum:

  1. karamelli gibi görünüyor ayy çok canım çekti ellerine sağlık ablacığım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet karamele benziyor :) bakınca bizim de çekiyor :)
      sevgiler

      Sil
  2. ellerinize sağlık büyükanneciiğim
    çok güzel olmuş
    bir gün bende yaparım
    tekrar ellerinize sağlık
    iyi akşamlar


    Ahsen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ahsencim,sen yaparsın bu tatlıyı,annen de yardım eder birlikte yersiniz :)
      iyi akşamlar

      Sil
  3. Ablacım ellerine sağlık yeni yılın kutlu olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. canimcim nasilsin uzun zamandir kimsenin bloguna
    ugramiyorum, yeni yilin kutlu olsun ( kutluyorsan
    :)) insallah iyisindir ? tarifin çok guzel ozlemistim sizleri
    eline saglik ve afiyet olsun , tabiki bende sizleri
    seve seve seni bloguma
    bekliyorum
    bisous bisous
    www.fraise-framboise.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkkür ederim,ben de blog ziyaretlerimi yapamadım maalesef :(
      sevgilerimle

      Sil
  5. Muthis birseye benziyor bu tatli. Keske uzanip bir kasik atabilsem. Ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanın görüntüsü kadar lezzeti de harika,teşekkür ederim
      sevgiler

      Sil
  6. ablacığım ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :)

    "SEFERTASİM " BUNDAN SONRA " 1TARİF1LEZZET" ADI ALTINDA YOLUNA DEVAM EDECEKTİR...


    http://1tarif1lezzet.blogspot.com/

    SEVGİLİ DOSTLARI YENİ TARİFLERİMİZİN TAKİBİ İÇİN BU SAYFAMIZA BEKLİYORUM...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yeni blogun hayırlı olsun belgincim
      tabiki takipçin oluruz
      sevgiler

      Sil
  7. Ellerine sağlık ablam, pekmezle şifası da katmerlenmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağolasın,kış günlerinde pekmez yemek gerek :)
      sevgiler

      Sil
  8. bu güzel tarifin tadına bakmak çok şükür ki banada nasip oldu öyle lezzetliydi ki ellerinize sağlık tadı hala damağımda çok teşekkürler her şey için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaa nasip oldu ne de güzel oldu :)
      ben de teşekkür ederim

      Sil
  9. Ellerine sağlık canım bu tür tatlılara eşim bayılır,ona bir süpriz yapayım .Tarifin çok güzel,sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, sürprizini yapabildin mi ?
      sevgiler

      Sil
  10. şifa tatlısı olmuş gülüm ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kış günü için ideal bir tatlı,teşekkürler

      Sil
  11. Pekmez üzerine ne de yakışır, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten tahmin edemiyeceğim kadar çok yakıştı :)
      sevgiler

      Sil
  12. İrmik tatlısı başlı basına çok güzel zaten bir üzerine pekmez eklenince himmm, ellerine sağlık cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet iki lezzet bir arada çok daha güzel oldu :)
      teşekkürler

      Sil
  13. sütlü tatlıları her zaman daha çok sevmişimdir, görünce canım istedi, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sütlü tatlılar çok hafif ve lezzetli oluyor genelde çok seviliyor :)
      teşekkür ederim
      sevgiler

      Sil
  14. bu aralar pekmeze fena sarmışım.önce keklerde kullanıyordum ,şimdi tatlılara da sardım .son olarak muhallebisini yapmıştım tadına bayıldım.irmikli tatlıyı bende sık yaparım eşim çok seviyor ben üzerine çilek veya vişne suyudan sos yapıp döküyordum.pekmezliside güzel görünüyor.yakın zamanda deniycem inş.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pekmez doğal şeker, ne güzel oluyor tatlılar :))))

      Sil
  15. Sütlü tatlıların en pratik en lezzetlisinden...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  16. selamun aleykum
    ellerinize ve emeginize saglik
    edirneden selamlar

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem