Bu Blogda Ara

15 Ekim 2012 Pazartesi

PATLICAN REÇELİ,KARANFİLLİ KOLAY PATLICAN REÇELİ




MERHABALAR
HEPİNİZE REÇEL  TADINDA; TATLI,LEZZETLİ,HUZURLU,SAĞLIKLI VE HAYIRLI BİR HAFTA DİLERİM :)
İlk kez patlıcan reçeli yaptım :) acaba olur mu olmaz mı nasıl bir lezzet ortaya çıkar diye tereddütle başladım ama,tereddüte gerek yokmuş oluyormuş çok da güzel bir reçel oluyormuş onu gördüm:) küçük patlıcan bulma imkanına sahip iseniz hemen yapın derim,çünkü tek sıkıntı küçücük minicik patlıcan bulmakta,pazarlarda satılmaz herhalde,ancak büyümesine fırsat vermeden henüz bebekken :)) dalından koparmakla mümkün olacak,yani ben öyle yaptım,komşunun bahçesindeki mini patlıcanları görünce dayanamadım :)
gelelim nasıl yaptığıma:
klasik reçeller gibi başladım(nasıl yapıldığı konusunda fazla fikrim yok kendimce uyguladım)
patlıcanları(kıyamasam da kabuklarını incecik soydum,
zaten çok küçük olduklarından elma dilimi gibi ortadan 2 ye sonra tekrar 2ye yani bazısı 4e bazısı 6 ya bölündü,
su (tuzlu değil)içinde dilimlenmiş patlıcanları beklettim(koyu renkli acı suyu çıksın diye),
küçük bir tencerede kısa süre hafif yumuşayana kadar kaynattım,
suyunu süzüp birkaç kez yıkadım,kevgire alıp suyunu süzdürdüm
bu arada tencereye 2,5 su bardağı şeker,2 su bardağı su,1 çay kaşığı tereyağı,8-10 adet tane karanfil koyup 5-10 dakika kaynattım,
suyu süzülen patlıcan dilimlerini şerbete attım,kısa sürede kıvama gelen reçele yarım çay kaşığı limon tuzu koyup 1-2 taşım kaynatıp ocağı kapattım.
işte hepsi bu kadar ,yaptım oldu :)
YANİİ PATLICAN REÇELİ YAPMAK SANDIĞIM KADAR ZOR DEĞİLMİŞ

21 yorum:

  1. Gerçekten çok güzel duruyor annecim. ellerine sağlık. Benim içinde ye.
    Bu sene ben fazla mutfakta kalamadım. Artık seneye memleketimde bizzat bahçeden toplar yaparım. Afiyet bal olsun.
    Öperim

    YanıtlaSil
  2. İşte bu bir farktır, değişik tarifler.Burada ustalığınızı koydunuz, hayran oldum.Hemen deneyeceğim,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  3. sevgili sevil şahin;
    çok teşekkür ederim canım,tamam senin için de yiyeyim:) sen yaparsın hem de harika reçeller yaparsın eminim,sen hayırlısı ile kurtul:)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. sevgili ıhlamurcum;
    işte bu yorum da senin farkını ortaya koydu:) denediğinde çok beğeneceksin eminim
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. tadını çok merak ettim denemeyi isterim ama küçük patlıcan bulamam herhalde
    ellerine sağlık ablacığım

    YanıtlaSil
  7. sevgili merhaba;
    bulmak biraz zor galiba:(
    tadını çok merak ettiysen ya hemen yapacaksın ya da gelip yiyeceksin:))
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  8. selamlar canım;
    tabiki de harika görünüyor.tadı da elbette çok güzeldir.bende ilk denememe rağmen çok beğendim.
    bak sana ne diyeceğim domates reçeli yedin mi hiç??
    o da çok güzel olurmuş ben deneyeceğim ama kireç bulamadım..imkanın varsa ondan da yap.benim hamarat arkadaşım...
    sevgiler benden sana gelsin..

    YanıtlaSil
  9. Hiç yemedim patlıcan reçeli ve eğer küçük patlıcan bulabilirsen inşaAllah deneyeceğim..
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sene mutlaka yap derim sen çok da güzel yaparsın :)

      Sil
  10. sevgili ahlamdan;
    selamlar,
    domates reçeli hiç yemedim,merak etmiyor da değilim yani :) ama kireçle filan uğraşamam ben kireçsiz badanasız yapmaya çalışırım:)
    teşekkürler

    YanıtlaSil
  11. yemedim ama lezzetyli olduğuna eminim canım.

    YanıtlaSil
  12. Yedim ama yapmadım.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. bu minik patlıcanlardan bulmak zor olur mu ki??ellerinize sağlık farklı lezzetleri denemek lazım

    YanıtlaSil
  14. HAYIRLI KANDILLER ELINE SAĞLIK SIZE BIR ONERIM PATLICAN REÇELI KIRECE YATIRILIRSA UZUN SURE DAYANIR VE TADUUI DAHA LEZIZ OLUR SAĞLIKLA VE AFIYETLE YIYIN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana da hayırlı kandiller,
      önerin için teşekkür ederim,denemeliyim :)

      Sil
  15. bu küçük patlicanlar adananın her pazarında vardır bizimmm burda küçük patlicann satılırr

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık. Şu aralar reçel olayına sarmış durumdayım zaten. Kesinlikle denemeli diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem