Bu Blogda Ara

25 Mayıs 2010 Salı

PATLICANLI KUZU ETLİ(taze kekikli) KUŞ YUVASI




PATLICANLI KUZU ETLİ (taze kekikli)KUŞ YUVASI

Malum diyetim hala bitmedi ama bu arada patlıcanlar domatesler bollaştı ya şöyle nefis bir patlıcan kebabı yapayım dedim,kızartma yapamıyorum diye patlıcan kebabı yiyemezmiyim değil mi?
İşte çözümü:
Patlıcanları uzunlamasına ince dilimledim,tuzladım,acı suyu çıkınca yıkayıp süzgece aldım,
Fırça yardımı ile çok az miktarda zeytinyağını patlıcanlara sürdüm ve yağsız tavada yarı kıvamda pişirdim, RESİM-1
Kuşbaşı kuzu etini kısa süre pişirdim,içine doğranmış soğan,domates,yeşil biber ve 1 kaşık kadar zeytinyağı koyup birlikte kavurdum,tuz,karabiber,taze kekik ilave ettim,
Patlıcan dilimini rulo yapıp dibine 1 dilim domates koyup fırın tepsisine yerleştirdim RESİM- 2
Ruloların içine etli karışımı yerleştirdim RESİM-3
Salça ve sıcak suyu karıştırıp patlıcanların üstüne döktüm RESİM-4
En son tereyağı konması iyi olur lezzetini artırırdı ama bana yasakL
Sonuç mükemmel bir lezzet

29 yorum:

  1. karnim ac,cok yiyesim var o patlicanlari.Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  2. Ablacim ellerine saglik,lezzetli ve çoook guzel bir yemek olmus,boyle lezzetli tarifler yapinca rejim yapmak zor olur degilmi,insallah iysin,opuyorum.

    YanıtlaSil
  3. Mükemmel görüntü yemede yanında yat olmuş. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Süper fikir, bu yemeğe bayıldım, ellerinize sağlık. Mutlaka denemek isterim.
    İstanbul'da yaşadığımız için çok şanslıyız, gerçekten, etkinliklere rahatlıkla katılabiliyoruz ama il dışından gelen arkadaşlar da oluyor, umarım sizi de görebiliriz.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. ÇOK GÜZELLER.PATLİCANI ÇOK SEVERİM.

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık çok hoş bir sunum ve eminim çok lezzetlide.

    YanıtlaSil
  7. nefis bir şey bu yaa
    yalnız şunu merak ettim patlıcanların birleşen iki ucu açılmıyor mu nasıl yaptınız? sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık feriha teyze çok güzel bir sunumu olmuş bu harika yemeğin..kıymalı da olabilir sanırım...afiyet şifa olsun....

    YanıtlaSil
  9. Patlıcanlı herşeyi çok severim. Çok leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  10. sevgili filiz,teşekkür ederim,
    miniğimlemutfakta,buyur gel:)),
    huriye,yapmıyorum canım yaa:(( artık az yağlı veya yağsız yapmakta buldum kolayını,
    mahperi,çok teşekkür ederim,
    birselirem,inşallah bir gün gelebilirim:))
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  11. sevgili uğurböceği,sağolasın canım
    umutluhayat,çok lezzetliydi,
    serra,uçları hiç açılmadı:)
    beracan,tabii kıymalıda olur zeytinyağlı da olur zevk senin:))
    fuatgencal,teşekkür ederim
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Canım ellerine sağlık bayılırım patlıcana ama bu başka güzel olmuş emeğine sağlık sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Ablam bu mutlaka denenmesi gereken bir tarif olmuş.İlk kez görüyorum çok hoşuma gitti.Eline sağlık ablacım.Patlıcanları yağsız kızartmanda ayrı bir güzellik.Afiyet şifa olsun ablacım...

    YanıtlaSil
  14. sevgili banu,teşekkür ederim canım,
    cahide,bende ilk kez görüyorum desem:)) çünkü uydurdum ama çok güzel oldu
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  15. ablam senin aklını seveyim ben ne kadar leziz bir yemek yapmışsın ellerine sağlık canımın içi servis içinde çok güzel bir görüntü yanında pilavla nefis olur bayıldım fikrine teşekkürler fıstığım sevgiyle kal öptüm

    YanıtlaSil
  16. aman ablacım ne yaptın sen öyle. nasıl güzel görünüyorlar. sanki beni çağırıyorlar beni yeeeee diye

    YanıtlaSil
  17. ellerine saglık yine döktürmüşsün.

    YanıtlaSil
  18. Patlıcan ile yapılan her şeyi çok severim.Eline sağlık ablam harika görünüyor

    YanıtlaSil
  19. Ablacım ellerine sağlık..süper olmuş ,değişik bir görüntü vede hafif..en kısa zamanda deneyeceğim inş..

    YanıtlaSil
  20. Walla çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık:) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. ablaların sultanı ben geldim yolladıklarını aldım kapıdan teşekkürler bende sana sevgilerimi öpücüklerimi ve dualarımı getirdim aç kapıyı sende bunları al:))
    cüzleri hemen not ettim canımın içi Allah razı olsun sayfamın yeni halini beğendinmi? Edoşum yapmış:))
    hadi ben gelirim yine öptüüüm

    YanıtlaSil
  22. harika bir yemek en yakın zamanda bende denemek istiyorum ellerinize sağlık.bayıldıııım

    YanıtlaSil
  23. Annem ellerine sağlık.Nefis görünüyor.Tabağı alıp kaçtım..Sevgiler bıraktım:)

    YanıtlaSil
  24. Kuş olup uçsam gelsemde ablamın nefis yuvalarını yesem :) maşallah ablacım böyle orjinal fikirlere bayılıyorum emeğine sağlık şifa olsun inşallah. Hayrlı bereketli cumalar dilerim.

    YanıtlaSil
  25. Hayırlı cumalar dilerim ablaların güzeli,dualarımız kabul,günahlarımız affolsun inşaallah...

    YanıtlaSil
  26. sa,
    ellerinize sağlık,çok değişik olmuş,çok güzel.

    esra

    YanıtlaSil
  27. Ablacıgım ıyıkı varsın ALLAH SENDEN RAZI OLSUN.Daha ne ısteyebılırımkı evımdekı malzemelere de uyan mukemmel bır tarıf buldum sayende.bılıyorsun kı esımın yanında sayılı gunlerım var bu yuzden de ıstıyorum kı bılmedıgım tatmadıgımız daha once yapmadıgım lezzetlerı yapayım.bebek uyuyorken hemen hazırlıgımı erkenden yapıp ıftara 1 saat kala pişirmeyi istiyorum.tariflerine guvenim sonsuz asla yanıltıcı değiller keşfettıgın bildiğin herşeyi oldugu gibi ve ayrıntı dahi saklamadan yansıtıp yazdıgını adım gibi biliyorum.Niyetliyken tat tuz bakılmaz bu yuzden dilimi gozumu kapattım tarifinleyim.inşallah sonuçlardan da haber vereceğim

    YanıtlaSil
  28. Dun de bahsettıgım gıbı yemeğımı sayende pişirdim tesadüfen iftara ablam da misafir oldu ve herkes tarafından cok begenıldi.yazdıgın herseyı tek tek uyguladım bir de borcama dızıp fırına vermeden once 1 su bardağı arpa sehriyeyi tereyagında kavurup en altına doktum uzerıne uzerıne pilavı pişirecek kadar su koyup fırına verdım sonuc enfes :)

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem