Bu Blogda Ara

6 Şubat 2010 Cumartesi

FIRINDA BALKABAĞI MÜCVERİ




RESİMLERİ DAHA YAKINDAN BÜYÜK GÖRMEK İÇİN ÜSTÜNE TIKLAYIN
p.d.ç.s.etk.53
FIRINDA BALKABAĞI MÜCVERİ
Çok eskilerden kayınvalidemin kayınvalidesinin çok sevdiği için sıklıkla yaptırdığı ve yediğimiz bir tarif,kabak tatlısını kalorisi yüksek diye yapamayınca eski günleri yad etmek ve evdeki kabağı tüketmek için bu şekilde pişirdim
Harika bir lezzet,şimdiye kadar denemeyenlere kesinlikle öneririm
Net ölçü vermek zor ama kullandığım malzemeleri yazayım
Orta boy kabağın 1/3 ü,
2 adet soğan,
Yarım su bardağı süt,
Yarım su bardağından biraz fazla sıvıyağ,
2 adet yumurta,
Yarım paket kabartma tozu,
Yarım su bardağı kadar un(un miktarı kabağın cinsine göre değişir koyu kek kıvamında olacak),
Tuz,karabiber,pul biber,kimyon, mutlaka kuru nane
Kabak rendelenir,içine;rendelenmiş soğan ve tüm malzemeler sırasıyla konur,karıştırılır,yağlanmış fırın kabına yayılarak fırında pişirilir

36 yorum:

  1. canım annem ellerine sağlık çok teşekkürler.
    bal kabağın bana haber yolamış gelsin beni alsın diye geldim aldım...
    yalnız gece 12 den sonra bu arabaya dönmez dimi annem...
    tamam tamam iğrenç espri yaptım kabul ediyorum..gene bekliyorum annem selamlar...

    YanıtlaSil
  2. ablacım nefis birşey bu hemde sağlıklı.en yakın zamande deneyeceğim.stokta bıl bol kabağım var çünkü.yanaklarından öptüm

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık canım, bal kabaklarını yeni tükettim. Ama hep aklımda olan "nasıl olur?" diye düşündüğüm bir tarifi yapmışsın. Sonuçta mücver de kabaktan yapılıyor. Bu arada mimledim seni:)

    YanıtlaSil
  4. Canim ellerine saglik sevgiler iyi hafta sonu gecirmeni diliyorum

    YanıtlaSil
  5. genelde hep tatlı olarak tüketmeye alışmışız balkabağını ama bu tarifi merak ettim, balkonumuzda Trabzon'dan gelen koskocaman bir kabak var onu kestiğimizde bunu da denemek isterim :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  6. sevgili gelibolu gülcan,ortada sindirella olmadığına göre arabaya dönmez:))
    aleyna,denemeni tavsiye ederim,
    bengü,bence aklında kalmasın yaparsan beğeneceksin,
    gülcan,mutlu hafta sonları,
    handenur,o koskocaman kabağın ince bir dilimi ile denersin beğeneceğine eminim
    hepinize selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok değişik olmuş cidden.Hep kabakla yapılanı biliriz değil mi?Ellerin dert görmesin mahire ablam...

    YanıtlaSil
  8. DEĞİŞİK VE İLK DEFA DENK GELDİĞİM BİR TARİF..
    ELLERINIZE SAĞLIK BEREKETİ İLE AFİYETLER OLSUN..
    SEVGİLERLE..

    YanıtlaSil
  9. Çok değişik olmuş..Ellerinize sağlık.Görüntü de harika.Sevgiler bıraktım.

    YanıtlaSil
  10. Ablacığım yine döktürmüşsün bu ne güzel görüntü böyle uzanıp alasım geldi valla:)))Degişik bir tarif denemek lazım.Ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. sevgili cahide kardeşim,gerçekten değişik ve lezzetli oluyor,
    denizfeneri sevil,denemeni öneririm
    paşakızı,bendende sana sevgiler,
    sadeceyemek,birdilimini alsaydın
    hepinize selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık çok değişik görünüyor.

    YanıtlaSil
  13. sevgili gökçe değişik ve lezzetli

    YanıtlaSil
  14. sadece tatlısını biliyordum .
    ellerinize sağlık değişik bir tarif
    bir dilim aldım.

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sağlık canım...



    Mutlu pazarlar...

    YanıtlaSil
  16. sevgili aysemmutfakta,mücveri çorbası böreği de nefis oluyor,
    pembetatlar sanada mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  17. ay çok güzel görünüyor sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Merhaba canım,ellerine saglık.
    Sayfamda bir Mim'in var. Kabul edersen çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  19. sevgili cemile çok teşekkür ederim daha önce cevaplamıştım linkini eklerim

    YanıtlaSil
  20. ellerine sağlık çok farklı gerçekten ben de bal kabağını çok seviyorum inş. deneyeceğim.. biz bugün sabah geldik hayırlısıyla..görüşürüz inş...hoşçakal..beracan...elif...

    YanıtlaSil
  21. elif evine hoşgeldin bu mücveri denemeni öneririm çok seveceksin

    YanıtlaSil
  22. firinda bal kabagi yapmak hic aklima gelmezdi dogrusu enfes görünüyor ablacim ellerine saglik sevgiler

    YanıtlaSil
  23. Nefis görünüyor, bal kabagını çok severim, eminim böylede çok lezzetli olmuştur, ellerin dert görmesin.A.e.ol.

    YanıtlaSil
  24. ellerine sağlık bacım.görüntü nefis.

    canım ben 2,5 kilo verdim :)
    bugün sağlık kabininde tartıldım,aslında daha fazla sonuç bekliyordum evdeki tartıma göre ama olsun bunada şükür dualarınızı eksik etmeyin......

    YanıtlaSil
  25. sevgili keskinli,çok eski bir tarif, eskilerin az malzemeyle ürettiklerinden, nefis oluyor,
    burcunokta,teşekkür ederim,sen de A E O,
    esmanur,tebrik ederim
    SELAMLAR SEVGİLER

    YanıtlaSil
  26. Ellerine sağlık bende balkabağı tatlısını sevmem. Bunu deneyeceğim börek gibi duruyor.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba. Hiç duymamıştım, çok ilgimi çekti. Ellerinize sağlık, afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. sevgili mahperi,kesinlikle denemelisin yufka ile de böreği yapılıyor,
    birselcim,evet ilginç ve lezzetli bir tarif
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  29. Ablacığım eline sağlık yine harika bir tarif vermişsin.Bende ilk defa gördüm balkabaklı mücveri mutlaka deniyeceğim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  30. slm ellerine sağlık harika görünüyor zaten eskiler çok şey bulamadıklarından olsa herşeyi denemişler .bende deneyeceğim çok severim eski tarifleri aeo

    YanıtlaSil
  31. çok değişik ama güzel görünüyor tadını merakkettim doğrusu.
    acaba kabak kadar güzel oluyomu

    YanıtlaSil
  32. sevgili tarifdiyarı,kabak mücver çok fazla bilinmiyor ama enfes tat,
    aysesueda,ben desenin gibi düşünüyorum eskiler farklıymış,
    yemekyapalım,bence kasin yapmalısın çok farklı ve lezzetli
    hepinize selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  33. kızartma değil fırında hafif ve güzel olmuştur bende deneyeceğim inş.elleriniz dert görmesin

    YanıtlaSil
  34. çok ilginç bir tarif ellerine sağlık.deneyeceğim mutlaka

    YanıtlaSil
  35. Denedim harika bir Ege tarifi, cok tesekkur ediyorum. Kurusogan yerine, tazesoganla yaptim. Cok guzel oldu, renkli ve hos bir ikram...

    YanıtlaSil
  36. İnanın tadını o kadar merak ettim ki, yarın kabak alıp mutlaka deneyeceğim .Ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem