Bu Blogda Ara

19 Ekim 2014 Pazar

ÇİKOLATALI POĞAÇA veya ÇİKOLATALI PUF EKMEKÇİKLER



MERHABA SELAMLAR
Ekmek mi denir yoksa poğaça mı pek karar veremedim,ama poğaça hamuru hazırladım :)
herhangi bir poğaça hamuru gibi değil inanılmaz yumuşaklıkta harikulade bir hamur oldu
1 çay bardağı ılık süt,
1 çay bardağı yoğurt,
1 çay bardağı sıvı yağ(fındık yağı kullanıyorum)
2 yemek kaşığı tereyağı,
2 yemek kaşığı toz şeker,
1 çay kaşığı tuz,
200 ml ılık su,
2 adet yumurta(akları hamuruna sarıları üstlerine)
1 paket instant maya,
1 paket kabartma tozu,
4,5 su bardağı un,
ortalarına koymak için yaprak veya damla çikolata( ben yuvarlak para çikolata koydum)
ben hamurumu  resimlerde görüldüğü gibi ekmek makinesinde hazırladım,
yaklaşık yarım saatte yoğrulan hamur kısa sürede mayalandı en az 2 katına çıktı,
en alt resimdeki gibi mandalin büyüklüğünde hamur alıp  elimle hafifçe bastırıp ortasına 1 adet para çikolata koyup kapattım ve az yağladığım muffin kalıplarının içine yerleştirdim,
yaklaşık yarım saat beklettim 2 katına çıkan ekmekçiklerimin üstüne yumurta sarısı sürüp 200 c ısınmış fırında pişirdim

12 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Ne güzeller böyle.. Afiyet olsun yiyenlere.. :)

    YanıtlaSil
  2. Fındık yağıyla eminim çokta hafif olmuştur. Kek tadında çok kışkırtıcı olmuş,bu ekmekçikler.Elinize sağlık,Feriha hanım.

    YanıtlaSil
  3. Ayyy yerim ben bu çikolatalı ekmekcikleri…
    Harika olmuş ellerine sağlık ablam..
    Sevgiler…

    YanıtlaSil
  4. Cikolata cok yakismis bu ekmekciklere, cocuklarin beslenme cantalari icinde güzel olur,ellerine saglik ablacim

    YanıtlaSil
  5. Çikolata sürprizli ekmekçikler :) Elinize sağlık,çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel ablacımmm... ellerine sağlık... bizde sarelle var birer tatlı kaşığı koysam olur mu acaba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim selmacım,evet sarelle tarzı krem çikolata çok daha güzel olur

      Sil
  7. Çocukların bayılacağı şey çikolata eline sağlık canım nefis olmuşlar

    YanıtlaSil
  8. Oğlum olsa bayılırdı herhalde Ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık abla.Kızım böyle içi çikolatalı poğaça tarzı şeylere bayılıyor.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. gercekten cok guzel bir tarif bu tam anlattiginiz gibi birebir aynisini kahvalti icin yaptim cikolatali yaptim birde visne recelini iyice suzerek kullandim enfes oluyor tekrar ellerinize saglik:)

    YanıtlaSil
  11. muhteşem bir poğaça olmuş.ellerinize sağlık.

    esra

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem