Bu Blogda Ara

1 Kasım 2011 Salı

PEKMEZLİ KURABİYE







Pekmezli Kurabiye


İlk kez yaptım,çok beğenerek severek yedik,misafirlerimize ikram ettik:) çok yumuşak ve lezzetli bir kurabiye oldu,özellikle pekmez sevmeyen çocuklara yedirmek için güzel bir yöntem

Malzemeler:

1 adet yumurta,
1 çay bardağı pekmez(ince belli çay bardağı)
1 çay bardağı fındık yağı,
1 yemek kaşığı yoğurt,
2 yemek kaşığı şeker,
2 yemek kaşığı tereyağı,
2 yemek kaşığı nişasta,
1 paket kabartma tozu+1/2 çay kaşığı karbonat,
5,5 çay bardağı un
üstüne dökmek için pudra şekeri

Yapılışı:
karıştırma kabına şeker ve sıvı malzemeler konur,karıştırılır,
kabartma tozu,karbonat,nişasta ve un dökülür,unu her zaman azar azar kontrollü olarak ilave etmekte yarar var
ele yapışmayan yumuşak bir hamur olunca elde yuvarlak şekil verilir, ön ısıtmalı 170-180 c fırında pişirilir,
isteğe göre pudra şekeri serpilir

36 yorum:

  1. ellerine sağlık canım benim bende sana haşhaşlı tatlımdan ikram edeyim.

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık pekmeze bayılırım kurabiyeye çok yakışıyor sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. SEVGİLİ GÜLCAN;
    teşekkür ederim,senin de eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. şimdi tamda çay içerken ..ne güzel giderdi .sevgiyle kalınkurabiyeleriniz...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. sevgili derya;
    evet çok yakışıyor(muş) teşekkür ederim,
    sevgili birincisin;
    aah imkanım olsaydı da ikram edebilseydim sana:))
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  6. oğlum pekmezi çok sever benimde ihtiyacım var ama sevmiyorum bari bu kurabiyeden yapayım.çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. pekmez sade yiyemiyorum tadını merak ettim :) eline saglık canımcım

    YanıtlaSil
  8. pekmezli kurabiyelerin nefis görünüyor canım..ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Ellerıne saglık canım,süper görünüyorlar.Şeker yerine pekmez çocuklar ıcın harıka bir tat.

    YanıtlaSil
  10. sevgili sezobigo;
    öyleyse bu kurabiye tam size göre demek ki:)) inşallah yapar yersiniz:)
    sevgili essu;
    ben de senin gibi sade yiyemiyorum böyle yemek daha zevkli geldi bana:)
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  11. AFIYET OLSUN COK GUZEL GORUNUYOR
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık pekmezi sevmeyenler için harika bir çözüm; en kısa zamanda deneyeceğim umarım seninki kadar güzel kabarır :)

    YanıtlaSil
  13. ablacım ellerine yüreğine sağlık...
    ne hoşş bir kurabiye olmuş bu...
    tamm kış mevsimine layık...
    içimizi ısıtacak türden...
    aldım bir tanecik:)
    gönül dolusu selam ve muhabbet ile...
    :)

    YanıtlaSil
  14. sevgili marifetane;
    teşekkür ederim:)
    sevgili heden;
    evet özellikle çocuklar için pekmez çok gerekli,kurabiyenin içinde anlamazlar:)
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  15. sevgili mutfakistan;
    teşekkür ederim,sağolun,
    sevgili dilekhanımınmutfağı;
    pekmezi sevmeyen yemeyenler için ideal bir fikir galiba:))
    eminim senin yaptıkların da çok güzel kabarırlar:)
    selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  16. ablaaaam eline sağlık ne güzel olmuş pekmezlilerin bende benzerini yapmıştım birara çok lezzetli oluyor içine biraz da tahin katmıştım ben bizimkilere birde böyle yapayım sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. Ablacım yanında kahve ile harika gider pekmez sevmeyenler senin tarifinle eminim çok sevicekler ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  18. canım çok güzel gorunuyor pekmez harıka bır goruntu verıyor kurabıyeye ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık canım, kurabiyeler,nde b, dene aldım.

    YanıtlaSil
  20. misss gibi görünüyor zaten ellerine sağlık ablacım. Afiyet olsun, mutlu bir gün diliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. şeker yerine bol pekmez yiyebilsek keşke ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  22. Nefis ablacım eline sağlık içinde şeker yerine pekmez çok dha sağlıklı sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. ablacığım elelrine sağlık birtane aldım:)

    YanıtlaSil
  24. hımm annecim bu soğuk havalarda şifa niyetine olan bir kurabiye olmuş ellerine emeklerine sağlık
    tadan herkese afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  25. ablacığım gerçekten güzel bir kurabiye sayenizde ben de yaptım daha da devamı gelecek inşallah...

    YanıtlaSil
  26. Ellerine sağlık canım, bayramınız mübarek olsun, sevgiler..

    YanıtlaSil
  27. Kurabiye çeşitlerini çok severim.
    Mutlu bayramlar:)

    YanıtlaSil
  28. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Bayramını kutluyorum. Ailenle ve neşeyle geçirmen dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  29. pekmezli ne güzel olmuştur ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  30. Sanki çikolata tadında olmuş gibi, harika fikir.Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  31. 2011 de yapmışsın Nursevincim..ben bunu kaçırmışım yoktum o zamanlar..tarifdeki malzemeler güzel en azından katı yağ az..ve o da zeytinyağlı margarin..deneyeceklerim arasında..bu güzel tarifin için çok teşkrler..sevgiler

    YanıtlaSil
  32. Mrb; ablacım ben pekmezi sade yiyemiyorum tahin ile karıştırıp tüketebiliyorum fakat çok saglıklı bir tarif bu en yakın zamanda denicemm inş eline saglıkk

    YanıtlaSil
  33. Merhabalar,
    Nefis görünüyor ablacım ellerine sağlık.…Afiyetler olsun. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  34. Ellerine saglik, agizda dagilan bir hali var sanki yanlis tahmin etmiyorsam, denemek isterim mutlaka

    YanıtlaSil
  35. Pekmezli kurabiye çok güzel olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  36. Ellerinize sağlık.. Pekmezi çok severim. İlk fırsatta deneyeceğim..

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem