Bu Blogda Ara

1 Kasım 2008 Cumartesi

KARANFİLLİ CEVİZLİ BAYRAM EKMEĞİ- PAPATYA EKMEK



{{{{{{KARANFİLLİ CEVİZLİ BAYRAM EKMEĞİ}}}}}}
Sadece bayramlarda üretilen karanfilli ekmeklerden alabilmek için fırınlarda kuyruk beklemek gerek.Az miktarda da olsa evde kendim yapıp daha küçük ekmekçikler halinde bayram ziyaretine gelen misafirlerimize ikram etmek benim bayram adetim oldu.Tatlı yoğunluğunda tuzlu yemek mideleri de rahatlattı.
Karanfilli ekmek için malzemeler:
6 su bardağı un,
Ilık süt ve su karışımı,
1 çorba kaşığı zeytinyağı,
1 tatlı kaşığı şeker,
1 paket instant(kuru)maya,
Tuz,
2 çorba kaşığı öğütülmüş karanfil,
1 su bardağı iri kıyılmış ceviz
Karanfil ve ceviz hariç diğer malzemeleri yoğurup en son ceviz ve karanfili ilave ettim
(daha önce hepsini birlikte yoğurdum cevizler kayboldu) mayalanmasını bekledim.
Tezgaha bolca un döktüm,hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp,unlayıp,tepsiye yerleştirdim,bu arada tepsiyide unladım yağ kullanmadım,çok sıkıştırmadım çünkü ceviz kadar olan hamurlar elma kadar oldular,e şimdide malum! tepsi mayası aldılar ve üstlerine yumurta susam çörekotu koyup pişirdim.Bu aşamada evdeki karanfil kokusunu duymak lazımdı gerçekten çok çok güzel oldular.
{{{{{{PAPATYA EKMEK}}}}}}
Aynı hamurdan bir avuç kadarını ayırdım,kendimize bayram ekmeği olsun istedim
Bu kadar az hamurun büyük ekmek olması çok şaşırtıcı, hamuru 7 eşit parçaya böldüm,yine tepsiyi unladım,bir tane ortaya 6 taneyi de etrafına seyrek olarak yerleştirdim çiçek gibi.Tepsi mayası ile birleştiler ve büyüdüler,üstüne yumurta,susam,çörekotu ilave edip pişirdim.Çok yumuşak,çok leziz,mis kokulu ekmeklerimiz oldu

4 yorum:

  1. Valla canım ekmeklerine bayıldım bu tarifte benim favorim en kısa zamanda yapıcam.Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Ayten ayhan kaplan25 Temmuz 2014 15:57

    Ne kadar lezzetli olduğu görüntüsünden belli zaten,ellerine sağlık şifa olsun ❤❤❤

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. İçindeki malzemeler çok güzel..

    YanıtlaSil

BAKALIM KİMLER İZLİYORMUŞ?

Blog Listem